Menyelam sambil minum air

Why i put this title for this story. The reason is, pada 31st September 2013, family sebelah Negeri Sembilan termasukla mak saya ada kenduri saudara mereka di Bangi Golf Resort. Semua pakchik-makchik yang dari kampung (Negeri Sembilan) termasukla uwan pergi ke wedding ini. So, dah alang2 diorang dah turun KL, mak pun ajakla mereka datang beraya ke rumah kami cum family gathering selepas balik dari kenduri kahwin, bak kata pepatah menyelam sambil minum air. 
Berbalik pada story saya, disebabkan saudara-mara akan beraya pada waktu petang, so menunya jugak adalah makan petang.  Saya, Didi & Mak plan untuk memasak bihun sup, popia goreng, lasagna & saya akan buat dessert iaitu puding roti beserta sos kastard & kek coklat.
Selepas dah memasak pada malam Sabtu & pagi Sabtu, kami terus bersiap untuk pergi kenduri. Kami berjanji dengan Paktam, Maklang & Makndak untuk bergerak bersama mereka & tempat pertempuan adalah di Tol Bangi. Semasa bersiap, Mr. Abang sampai rumah(dari Puncak Alam) dalam pukul 11. Kami bergerak dalam pukul 12pm.
Sampai sahaja mereka di Tol Bangi, terus gerak ke Bangi Golf Resort. Kendurinya di Banglo atas bukit, bersebelahan padang golf.  Setelah sampai di kenduri & bersalaman dengan tuan rumah (my mum' cousin), my first impression is " grand jugak kenduri". Biasala kenduri untuk anak sulong, first time buat kenduri pulak tu. Di situ siap ada sweet corner yang serve mee kari,char kuew tiaw (cook on the spot upon request), cendol, chocolate fountain (to dip with mixed fruits, marshmallow, biscuits, others) & kuih-muih. Actually first time pergi kenduri yang ada serve char kuew tiaw. So uniqe.. Yang lain semuanya dah biasa dibuat termasukla photobooth.
Selesai makan di kenduri, saya & family terus balik PJ, sebab saudara sebelah Negeri Sembilan nak datang beraya.
And then, sampailah semua adik-beradik mak & family( inilah sebelah  Negeri Sembilan) except Mak Teh & family. Because she live too far away which in Terengganu. Bermula sesi beraya.
Saya tak sempat nak ambik gambar menu2 yang kami masak, sebab cepat sangat habis. And then, time makanan tengah serve nicely on the dining table, saya pula pergi jamuan raya Mr. Abang punya boss di Kota Puteri.



Lorr..mak pandang mana tue..
My maternal side relatives

Ada aksi bawah 18sx di situ..huuu

My auntiess

My Makchik's newborn daughter


Share this:

CONVERSATION

10 comments:

  1. hehehe..best2! kek k.long sgt sodap..nnti oley bg recipe kt induk yee =P

    ReplyDelete
  2. boleh jea..mehla datang cni...kaklong masakkan sumtin nnti..:)

    ReplyDelete
  3. gambar didie xde disebabkan jadi photografer terhormat... hehe

    ReplyDelete
  4. Yeala..pastu didi pun tak pakai tudung..gambar kat yg first n second pttnye ade mak..tpi sebab xpakai tudung, kaklong crop..huhu

    ReplyDelete
  5. xpe xkisah pun. hehehe... tu lah copek bonar tanggal tudung gatai tgn jadi lah photografer pun best gakkk... huhuhu..

    ReplyDelete
  6. hehe..ada jea gambar didi kat kenduri..tgkla gmbr 1st n 2nd kt ats..adekann.:)

    ReplyDelete
  7. kamu memang...jadila follower kaklong..:)

    ReplyDelete
  8. mmg ada pun itupun didie gitahu kan.. hahahahahaha

    ReplyDelete
  9. sama jea macam abanglong kau..time open house, boleh terlena kat kerusi..

    ReplyDelete