Win-Win Situation for Mak, Maksu & Farid..

Farid nak transportation sendiri untuk pergi ke kuliah. Dia cakap susahla nak naik bas. Mula-mula dia mintak motor, tapi mak n abah rasa menunggang motor ni kurang selamat sedikit. Sekali kalau terlibat dalam accident, mesti cedera teruk.. Kalau accident kereta, pemandu kat dalam selamat sedikit. So, mak n abah decide nak beli Satria lama Maksu & berikannya kepada Farid.

Telah siap repair & cat

Satria Maksu ni dah lama tersadai di kampung. Sebabnya, dulu Maksu pernah jual keretanya kepada owner kedai kereta terpakai. Tapi dia buat dajjal pulak. Tak bayar kat bank. Disebabkan hutang tertunggak di bank berbulan2 (or setahun) & interest pun bertambah, Maksu terpaksa rampas balik kereta dari owner tersebut & letak di kampung. Setelah hampir setahun tersadai di kampung, mak offer nak beli kereta itu  daripada maksu sebab nak bagi kat Farid. Mak akan tolong langsaikan hutang kereta di bank. Tapi tak termasuk interestla. So, win-win situation di sini. Mak akan dapat kereta & Maksu pulak dapat settlekan urusan tertunggak kereta satria ini di bank. Setelah selesai urusan jual-beli dengan Maksu, repair kereta pulak. Dah lama xguna kan. Pastu nak tukar gearbox lagi. Sebab kereta tu manual, Farid nak auto.

Punyala Klasik FM kereta satria ni..siap ada tempat simpan kaset lagi..

Siap jea repair segala bagai & cat baru, bukak jea sem baru Farid dengan happynya memandu kereta Maksunya ke kuliah. Conclusionnya, win-win situation untuk semua yang ada dalam story nie.:)


Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment