Cook lunch for My Family..

Harini saya mengajak family saya lunch di rumah saya. Sebab saya tak pernah lagi memasak untuk family saya. Ini first time saya mengajak family saya untuk lunch di rumah saya.
Menu yang akan prepare adalah paprik ayam, terung kicap & puding roti beserta sos kastard. Actually, saya dah lama tak memasak untuk more than two pax. Yeala, sayakan selalu masak untuk Mr. Abang jea. Hope meal yang saya masak harini, mencukupi untuk semua orang.
Pukul 10, saya start memasak. By the time saya habis memasak pada pukul 12:30pm, family saya pun sampai ke rumah saya.

Paprik ayam, terung masak kicap, puding roti beserta sos kartard & tart telur(didi yang bake)

Mr. Abang tengah excited bercerita apa tu..

Habis saja makan, kitaorang just lepak & chit-chatting. Pada petang, saya bawa family ke rumah yang bakal kami duduki iaitu di Saujana Utama 2. Mak komen rumahnya agak terbiar, tapi area agak luas. Selepas itu, kami semua singgah ke rumah Maksu sebab Maksu ada ajak makan coklat di rumahnya. Dia borong coklat di Langkawi. Macam biasa , di rumah Maksu of course akan bermain dengan Si Sangat Comel, Qaireen. Itu sahajala aktiviti kami pada hari ini.

wif Qaireen comeyyy..


nampak tak kotak kat belakang tu...sekotak Ferrero Rocher ..borong sakan Maksu ni..=)


Thanks kepada family sebab sudi makan masakan kaklong yang tak seberapa ni..hehe. & thanks kepada Maksu jugak sebab mengajak makan coklat di rumah Maksu.

Share this:

CONVERSATION

2 comments:

  1. masakan kaklong memang tiptop lah... terbaik...

    ReplyDelete
  2. tapi paprik ayam kurang merah ckit..kena tmbah cili api or sos cili...=)...

    ReplyDelete