Secret Recipe No longer Have My Favourite Tea Time Promotion

Ada suatu hari itu, time tengah2 keje tiba2 terasa nak makan Brownies yang dijual di Secret Recipe..Actually dah dua kali  saya makan brownies Secret Recipe sebelum ni tapi xpernah muak.  Sebab rasa brownies ni sangat rich & texturenya sangat chewy. Macam makan chewy gum. Saya sampai carila cara nak buat chewy brownies di internet. Tapi bila saya try masak semuanya tak menjadi. Bukanla tak menjadi sampai tak boleh makan..Maksudnya tak menjadi tu tak dapat texture chewy, just dapat rasa kek coklat biasa. Last2 malasla nak masak lagi. Kalau terasa nak makan brownies beli jea di Secret Recipe.. Yang introduce brownies kat saya, budak part-time ofis saya, Yazmin Naziha. Diala yang bawak brownies ke ofis & bagi semua orang makan. Sejak hari itula saya dah jatuh cinta dengan Brownies Secret Recipe.
Then, lepas kerja saya cepat2 balik nak pergi Secret Recipe Puncak Alam. Sebab nak dapat favourite Tea Time Promotion. Tea Time Promotion adalah kalau order one slice of cake dari pukul 3pm hingga pukul 6pm akan dapat coffee/tea percuma. Sampai di sana dalam pukul 5:30pm. Bila dah masuk Secret Recipe & saya orderla Brownies. Saya tanya waiter dapat free coffee kan kalau order cake. Malangnya dia beritahu that promotion already discontinue & already change with new one. Promotion baru adalah kalau order coffee/tea during teatime(3pm-6pm), got 50% discaunt for one slice of cake.
Hmmm..ni sebab kes harga minyak naik ke...Promotion pun dah tak macam promotion dah. Yang harga free dah semakin ditarik balik. Yeala sebelum ni dapat free coffee/tea. So kita dapat jimat dalm RM6-7..Sekarang ni just bagi 50% discaunt kek sahaja, maknaya jimat dalam RM3-4 sahaja. Saya bukannya berkira or something, tapi saya nak bijak berbelanja.
So, nak cepat2 cover rasa terkejut & frust depan waiter, saya pun orderla promotion baru tu. Kek saya order brownies. Lepas order brownies, waiter bagitau pulak yang brownies tak termasuk dalam kek, so tak valid untuk promotion tersebut.
Hmmm..yeala..time dua kali makan brownies sebelum ni bukannya teatime.. Pastu time promotion, saya selalunya order kek biasa jea, not brownies

This promotion is already discontinue..so sad..

Last2 saya order one slice of brownies & warm water sahaja..Bila dah dapat brownies, rasanya tak chewy pun. Rasa macam yang saya bake sebelum ni jea. Lepas makan & balik, saya decide ini adalah kali terakhir saya makan Brownies di Secret recipe..Baik saya bake brownies sendiri jea..


This brownies is not chewy taste like i want..


Share this:

CONVERSATION

1 comments:

  1. Four people, including two children, have died after drinking morning tea in the Indian state of Uttar Pradesh Click here to get more info

    ReplyDelete