Can Get Affordable Products in Ikea

Dulu, sebelum pernah menjejakkan kaki di Ikea, mindset saya terhadap Ikea, ini tempat shopping untuk orang2 kaya jea. Even semasa first time saya pergi situ pun, memang betulla apa yang dalam fikiran saya. Perabot2 simple pun dijual dengan harga mahal. Setelah dah beberapa tahun, dah banyak masuk ke pelbagai jenis shopping complex (kononnya dah makin tua dah makin banyak pengalamanla), saya pikir pricingnya agak okla..One more thing, barang-barangan di Ikea termasuklah perabot semuanya adalah design modern contemporary. So, semua peminat2 design ini suka shopping di Ikea.
Saya start shopping di Ikea selepas kahwin. Sebelum kahwin just window shopping jea.Yeala nak shopping ape sebelum kahwin. Nak beli something untuk rumah mak, tak kena pulak dengan design rumah mak iaitu bali design.  Mr. Abang pun suka bawak saya shopping di situ. Sebabnya dia suka makan meatball Ikea.
Pada hari Jumaat lepas (14 September 2013), Mr. Abang bawak saya lagi shopping di Ikea. Sebelum shoppping macam biasa saya & Mr. Abang make sure perut kami diisi dahulu. So, time shopping tak adela perut2 berkompang2. Kami order Swedish Meatball & Chicken Drumstick di Ikea cafe.
Swedish Meatball as always very delicious. Beef stock sangat pekat & beef smell pun kuat. That's meal specialty, the rich with flavour stock & the strong smell. And that's why this meal so famous in Ikea Cafe.


 sometimes i'm wondering, why they put strawberry sauce with this meal.. Is it to eat with fries.

For Chicken Drumstick, ini first time kami order this meal. Drumstick texture is so tender & moist & mashed potatoes is delicious. Tapi spoilnya sos untuk meal ini sangatla tak sedap, iaitu lemon sauce. Next time kalau makan lagi di Ikea saya tak akan order dah meal ni.



After makan, bermula misi pencarian barangan rumah. Macam biasa saya still rasa perabot yang dijual agak mahal. Tapi kalau kita bijak shopping, kita akan dapat jumpa product yang dijual dengan harga murah. Saya beli oven glove, stainless steel beater, stainless steel sugar &spices rack & storage bag with stand. Semuanya dibeli tak sampai RM30. Agak affordable, sebab semua item yang saya beli ini adalah tahan lama & berkualiti tinggi.

Selekeh giler time ni..baru lepas balik keje katakan..

Sebelum ini stail saya shopping macam ini juga. Kalau saya jumpa item yang memang nak pakai lama & harga ok, saya straight away pick this item. Dan selepas ini pun saya guna stail yang sama juga. =)

Sampai je rumah terus guna product2 ni

Share this:

CONVERSATION

2 comments:

  1. sedap kan meatball tu...kekenyangan mkn..hoho

    ReplyDelete
  2. sedap giler..nak google recipe meatball ni plk..hehe

    ReplyDelete