Lunch hidangan arab & western di Meqrizq Republic, Taiping

Di bandar Taiping, ada café yang kita oleh order menu arab dan western pun ada. Nama café ini adalah Meqrizq Republic.

Actually saya dan termasuklah anak jati Taiping tak tahu pun ada café ni. Café ni betul-betul di hadapan Klinik Kesihatan Taiping. Kitaorang terasa nak makan di tempat viral dan bila cari di TT, keluar café ni dalam carian. So apalagi tryla makan di café ni.

Saya asalnya nak order menu arab sebab suka makan hidangan arab ni. Tapi bila tengok menu western ada meal yang ada makanan yang boleh makan dengan Zayden dan Zafirah, so pilih untuk order western menu iaitu Chicken Grill. Makanan yang ada dua ketul ni makan adalah French fries. 

Boleh je nak order french fries sahaja. Tapi chicken grilled yang saya order french fries banyak dan saya tak makan french fries sangat. So makan saya punya dahulu. Kalau tak cukup baru order lagi. Untuk elak membazir.







Chicken grillnya ok not bad. Dak Zafran order spaghetti Bolognaise. His favourite food. Kimi pulak order lamb chop. Not bad jugak rasanya dan dagingnya agak lembut. Mimi order Nasi Mandy. Mimi kata sedap nasi Mandy yang dia order.

Ok je nak repeat makan just tak boleh selalu makan di situ sebab harga agak keras. Apapun rasanya semua hidangannya sedap.

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment