Bawa Pulang Kebaikan Apotec Ke Kampung

Raya Haji hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi. Tak sabarnya bukan kepalang. Dah lama dah tertunggu-tunggu dan bak kata omputihnya duk countdown balik kampong untuk sambutan raya haji.

Tak sabar nak balik kampong sebab first raya puasa lepas tak berpeluang nak sambut di kampung. Second nak bawa pulang kebaikan ke kampung dengan beri produk Apotec kepada orang tua saya.

 
 

Produk Apotec yang saya nak berikan ini adalah makanan tambahan yang terdiri daripada Apotec Curmac Turmeric dan Apotec Omega-3 Fish Oil. Kedua-dua makanan tambahan ini sangat sangat bagus untuk orang tua. Apa kelebihannya yang mampu kebaikkan kepada orang tua. Meh saya cerita in details.

Apotec Curmax Turmeric 

Apotec Curmax Turmeric mengandungi bahan aktif iaitu serbuk ekstrak Rhizome Curcuma longa. Curcuma longa adalah nama saintifik untuk kunyit. Salah satu bahan penting dalam kunyit adalah sangat bagus untuk kesihatan kita. Bahan tersebut adalah curcumin. Curcumin mengandungi anti-oksida yang bagus untuk mencegah kanser.



 
 

Curcumin juga sangat efektig untuk menghalang keradangan sakit sendi kerana mengandungi anti radang.

Curcumin juga membantu menghalang kerosakan sel otak. Ini kerana ia membantu meneutralkan radikal bebas dan haling kerosakan sel otak.

Selain itu, kunyit juga membantu mengurangkan kadar kolesterol dalam darah dan mengawal tekanan darah tinggi.

Penyakit jantung turut dapat dielakkan apabila ada pengambilan curcumin yang baik kerana curcumin dengan meningkatkan kadar HDL-cholesterol and mengurangkan kadar total cholesterol, triglyceride and LDL-cholesterol levels.

Banyakkan kelebihan Apotec Curmax Turmeric yang mampu membantu memberikan kesihatan yang baik kepada orang tua.


 

Antara kelebihan lain produk Apotec Curmax Turmeric adalah:

1.       Salah satu bahan iaitu CurcuWIN® telah dipatenkan:  Bahan ini telah ditingkatkan kadar penyerapannya ke dalam tubuh badan dengan mengunakan UltraSOLTM. UltraSOLTM adalah technology unik yang mampu menukarkan lipophilic compounds dan curcuminoids yang mempunyai kadar penyerapan lemah kepada bahan larut air.

2.       Highly bioavailable- 46 times higher than std. curcumin.

3.       UltraSOLTM – Meningkatkan kadar penyerapan curcuminoid molecules dengan melindungi curcuminoid dari teroksida dan diserang oleh enzim

4.       UltraSOLTM – Meningkatkan kadar ketahanan curcuminoids yang boleh tahan sehingga 12 jam.

5.       Pengeluarannya yang diiktiraf oleh GMP.

Selain orang tua, golongan yang sesuai mengambil Apotec Curmax Turmeric adalah:

1.       Yang ingin menjaga kesihatan dan meningkatkan system imunisasi.

2.       Yang mengalami kesakitan sendi (osteoarthritis and rheumatoid arthritis).

3.       Yang ingin menghindari dari mengalami sakit jantung.

Cara pemgambilan Apotec Curmax Turmeric ialah makan dua biji sehari selepas makan atau satu biji selepas makan, dua kali sehari.

 

Apotec Omega-3 Fish Oil.





Ok done cerita kebaikkan dan kelebihan Apotec Curmax Turmeric. Sekarang beralih kepada produk Apotec Omega-3 Fish Oil.

Seperti yang kita sedia maklum, minyak ikan mengandungi banyak omega-3 asid lemak. Omega-3 asid lemak yang dengan kata lainnya dipanggil DHA dan EPA. Badan kita sememangnya tidak boleh proses sendiri Omega-3. Jadi ia seharusnya mesti datang dari diet kita. Ia tidak diketahui berapa banyak omega-3 asid lemak anda perlu mengambil setiap hari.

Kena tahu orang dewasa yang sihat, kena ambil sekurang-kurangnya 250-500mg gabungan DHA dan EPA. Pesakit yang mempunyai penyakit arteri koronari perlu mengambil sekurang-kurangnya 1,000mg sehari. Pesakit dengan trigliserida yang tinggi kena ambil dalam linkungan 2,000-4,000mg sehari.

Since tak boleh hasil sendiri, haruslah mengambil Apotec Omega-3 Fish Oil yang mengandungi EPA 650mg dan DHA 260mg dari sebiji kapsul. 


 

Apa yang baiknya Fish Oil ni untu kesihatan kita. Kebaikkannya ialah:

1.       Mengawal kadar tekanan darah. Minyak ikan ketara boleh menurunkan paras trigliserida anda. DHA juga boleh meningkatkan HDL atau “baik” kolesterol.

2.       Mengurangkan risiko penyakit jantung.

3.       Minyak ikan boleh membantu mengurangkan kesakitan dan keradangan sendi.

4.       Mampu membantu mengelakkan komplikasi mata yang berkaitan dengan diabetes.

Kelebihan Apotec Omega-3 Fish Oil yang tiada pada brand lain adalah:

1.       Kandungan Omega 3 yang tinggi, tiga kali ganda khasiatya berbandinga kapsul minyak ikan yang biasa

2.       Kapsul yang lembut.

3.       Highest purity – molecular distillation

Selain orang tua, golongan yang sesuai mengambil Apotec Omega-3 Fish Oil adalah:

5.       Yang ingin menjaga kesihatan dan meningkatkan system imunisasi.

6.       Yang mengalami kesakitan sendi (osteoarthritis and rheumatoid arthritis).

7.       Yang ingin menghindari dari mengalami sakit jantung.

Cara pemgambilan Apotec Omega-3 Fish Oil ialah makan 1-2 biji sehari selepas makan atau seperti yang dinasihatkan oleh doctor.

 


 

Harga produk Apotec adalah sangat berpatutan iaitu Rm92.40 untu Apotec Omega-3 Fish Oil(1300mg) dan RM95 untuk Apotec Curmax Turmeric (250mg). Ada berita baik buat pembaca-pembaca blog. Constant ada buat promosi untuk produk Apotec. Hanya dengan RM200, boleh dapat Apotec Omega-3 Fish Oil (1300mg) + Apotec Curmax 250mg + Apotec Apple Cider Vinegar with Honey 750ml. Sangat-sangat berbaloi untu dibeli dan harga sangat berpatutan kan. Boleh klik SINI kalau nak beli set bundle promo ini.

 
 

Kalau nak tahu lebih menngenai produk Apotec boleh layari url seperti tertera di bawah :

 

Facebook Link  : Apotec Malaysia

Instagram Link : apotecnushine

Lazada : https://bit.ly/2VvSMr2

Farmasi : Constant Farmasi

Share this:

CONVERSATION

2 comments:

  1. Good sharing! Jemput join my segment. Dah nak tamat! :)http://www.aimisyahirah.com/2020/09/special-september-giveaway-by-misya.html

    ReplyDelete
  2. distracted with your sweet smile :)

    ReplyDelete