Sambutan Hari Jadi Pada Bulan Ramadhan & Musim PKPB Untuk May & June Babies

Birthday Dak Zafirah yang kedua sekali lagi jatuh pada bulan Ramadhan. Tahun lepas pun sama. Yealah, Zafirah pun lahir dua hari sebelum bulan Ramadhan. Semestinya hari jadinya akan disambut pada bulan Ramadhan untuk beberapa tahun yang pertama.



Since jatuh pada bulan Ramadhan, sambutan hari jadi Zafirah disambut sekali dengan iftar. Bulan Mei juga ada harijadi mak dan abah. So, combine lah sekali dan jadilah sambutan harijadi untuk May babies.



Pada bulan June ada harijadi Dak Zafran. Combinelah jugak dengan birthday Dak Zafran. Maka, jadilah sambutan harijadi untuk May dan June Babies.



Time musim Covid 19, terpaksalah guna peluang yang ada sebaik boleh. Macam sekarang ni. Since family ada berkumpul di rumah, buatlah sambutan sekaligus. Sebabnya family dah balik nanti, tak tahu bila nak berkumpul lagi. Pergerakkan kan kena dihadkan untuk menyahut seruan Perdana Menteri untut #stayathome.



Tapi tak adalah combine semua orang punya birthday sampai yang bulan yang lambat lagi pun nak combine jugak. Just combine yang dua bulan yang berturut-turut macam May dan June ni.



So, untuk sambutan hari jadi untuk May and June Babies, beli cake di Secret Recipe. Repeat lagi beli cake yang sama  masa beli untuk sambutan ulang tahun perkahwinan mak abah iaitu Hokaido Triple Chocolate Cheese Cake. Menu makan cum iftar pulak adalah roti john, bolognaise angles hair, kuih kacang, ayam percik dan dominos pizza. Selain dominos dan cake, semua makan yang sebut tadi semuanya masak sendiri. Musim pkpb ni banyak masak sendiri jea.


Birthday deco pun adalah buat sedikit-sedikit. Beli di DIY jea. Sesi sambutan hari jadi dilakukan 30 minit sebelum buka puasa. Ngam-ngam siap potong cake, bergambar, etc terus masuk waktu buka puasa.


Farid and family jea tak ada time sambutan harijadi ni. Last year Farida ada join. Tapi tak join pun, still join through secara maya iaitu video call. Dia nak jugak merasai kemeriahan dan keseronokkan Godiks celebrate birthday walaupun just secara maya pun.


Apapun to May dan June Babies, Happy birthday to all of you. Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik.

Share this:

CONVERSATION

5 comments:

  1. Happy birthday! Semoga happy selalu

    ReplyDelete
  2. combine terus semua memang jimat & meriah kan. Happy belated birthday sis!

    ReplyDelete
  3. Selamat hari jad i semua...
    Sedapnya Hokaida cheese cake tu..

    ReplyDelete