Iftar & May Birthday Babies Celebration At Parents Home

Pada tarikh 15 May 2019, genap setahun dahlah umur Dak Alyaa Zafirah. TBH, rasa sangat cepat masa berlalu. Huhu.


Since Dak Zafirah lahir pada bulan yang sama dengan birthday Grandma and Tokli, so celebrate triple birthday. Sekali buat dengan buka puasa. Ketiga-ketiga tahun ini punya birthday jatuh pada bulan Ramadhan.


Dah nak celebrate triple birthday sekali dengan iftar, maka wajiblah semua godiks balik PJ. Tapi pada masa yang sama masih memikirkan yang kena travel jauh. Macam Farid and Family dari Johor. Mus pulak dari Perlis. Saya pulak dari Sungai Buloh. Eh nak jugak..padahal sungai buloh belakang rumah mak jea.. Sibuk jea kan. Ahaks. So, Iftar cum birthday celebration pada weekend yang ada cuti straight hingga isnin.  


Menu berbuka mostly homemade. Antaranya adalah nasi tomato, ayam masak merah, jelatah dan kari kambing. Hazie ada buat homemade cheezy roti john yang kebaboom rasanya. Didi pulak buat air apple asam boi. The rest iaitu murtabak, popia basah, tepung pelita dan air tebu beli di bazaar. Birthday cake beli di Baskin Robbin.



Betul-betul dah masuk waktu berbuka, makan kurma dahulu. Lepas terus potong cake. Settle birthday celebration sambung makan.


To May Babies, Happy Birthday to all of you. Semoga menjadi insan yang Berjaya di dunia dan akhirat.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

4 comments: