Government.My Adalah Website Pilihan Untuk Pencarian Pekerjaan Di Sektor Awam

Government.My Adalah Website Pilihan Untuk Pencarian Pekerjaan Di Sektor Awam

Ada dengar tak bajet 2017 yang dibentangkan oleh Dato' Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak pada Jumaat lepas? Initipati bajet kali ini, banyak keistimewaan yang diberikan kepada penjawat-penjawat awam. Antara bajet yang diperuntukkan untuk penjawat awam adalah pemberian cuti kuarintin selama 5 hari tanpa rekod untuk anak sakit dan perlu kuarintin, pemberian pinjaman untuk pembelian laptop atau smartphone sehingga RM5ribu setiap 3 tahun, kenaikkan had pinjaman untuk pembelian motor dan banyak lagi. Banyaknya manfaat yang dapat dirasai oleh penjawat awam. Dengan kestabilan kerja lagi.  Jika bekerja di sektor swasta, pekerja-pekerja terpaksa berdepan dengan risiko pemberhentian kerja, lebih-lebih lagi semasa ekonomi dunia tidak stabil seperti sekarang. 

Ingat lagi pada tahun 2015, seramai 30,000 orang telah hilang pekerjaan samada dipecat atau kerana syarikat yang mereka kerja sudah gulung tikar.Kadar penggangguran di Malaysia meningkat sebanyak 3.9% saban tahun. Berapa ramaikah yang menganggur? Rakyat Malaysia ada 30 juta orang, jika 3.9% menganggur, bermaksud jumlah keseluruhan penggangur ialah seramai 1.2 juta orang. Jumlah yang sangat ramai.

Banyak faktor-faktor penyebab meningkatnya kadar pengganguran di negara kita seperti faktor ekonomi, pelabur asing lari, kejatuhan harga minyak dan lain-lain faktor ekonomi. Selain itu faktor terlalu choosy dalam memilih pekerjaan juga menjadi punca utama makin ramai orang menganggur. Memang susah nak survive dengan kerja di sektor swasta disebabkan oleh faktor-faktor ini. Better kita cuba apply kerja di sektor awam supaya tidak lagi perlu berdepan dengan kesan-kesan daripada ketidakstabilan ekonomi dunia

Jadi disini, saya ingin memperkenalkan 1 laman web jawatan kosong (url: https://government.my/) yang menyediakan lebih daripada 10,000 jenis kerja kosong yang anda boleh mohon. Satu lagi, website ini sangat bagus dan telah membantu ramai orang mendapat pekerjaan yang mereka impikan. Mungkin ramai di luar sana masih menganggur kerana tidak menjumpai pekerjaan, atau tidak mendapat tawaran kerana tidak menjumpai sumber untuk mengisi jawatan kosong yang sesuai.

Government.My juga menyediakan jawatan kosong kerajaan (url: https://government.my/) dan memberi anda peluang untuk mohon kerja kerajaan dengan lebih mudah dan efektif. Anda perlu mencuba memohon kerja kerajaan kerana kerja kerajaan adalah satu peluang kerja yang sangat menarik dan seperti yang saya katakan awal tadi, menjamin masa depan . Jika anda sangat inginkan security dalam pekerjaan, silalah cepat-cepat apply dan memohon jawatan kosong kerajaan.

Antara kerja kosong yang popular dan senang untuk dimohon di laman web Government.my adalah jawatan kosong maybank (url:http://bit.ly/2BVKktj), jawatan kosong kastam (url: http://bit.ly/2E0cCQT), jawatan kosong jpj (url: http://bit.ly/2lexaNb) dan jawatan kosong kemas (url: http://bit.ly/2CcTH7C). Antara kelebihan jika anda apply pekerjaan dengan website ini adalah penerimaan dan serapan masuk kerja lebih tinggi kemungkinannya.

Jika anda terpilih untuk menghadiri temuduga kerja kerajaan, ada beberapa tips yang saya boleh  kongsikan supaya peluang untuk lulus temuduga tinggi. Tips-tipsnya adalah mantapkan resume, sentiasa alert dengan isu semasa be confident & last sekali sentiasa memperbaiki hubungan kita dengan tuhan. Jika ikut semua tips ini, InsyaAllah, peluang untuk dapat kerja kerajaan adalah cerah. Jadi apalagi, mari sama-sama hapuskan pengangguran dengan memohon kerja kerajaan dengan mencari kerja kosong kerajaan di Government.My. Pihak kerajaan khususnya Kementerian Sumber Manusia (url: http://bit.ly/2BGFBI7) juga haruslah bertindak dan mengorak langkah proaktif bagi mencegah kenaikkan kadar penggaguran di negara kita.  Sebelum mengakhiri artikel ini, nak pesan dengan anda semua untuk share artikel ini supaya semua orang yang masih belum ada sebarang pekerjaan boleh mengisi kekosongan jawatan yang disediakan di laman web ini. 

Share this:

CONVERSATION

1 comments:

  1. Nice sharing.. semoga bermanfaat buat mereka yang tengah mencari pekerjaan..

    ReplyDelete