Moreh konsep piknik dan santai di Dataran Putrajaya

Lepas berbuka puasa di Kedai Makan area Kajang dengan keluarga ipar, kami semua sepakat untuk pergi shopping pulak. Mula-mula pergi shopping di Jakel Bangi. Selepas habis shopping di Jakel Bangi, pergi ke Putrajaya pulak.

Pergi ke Purtrajaya sebab agak meriah di situ pada bulan Ramadhan. Di area istana kehakimann, ada Anjung syawal yang jual banyak barabg keperluan raya.Ada juga dataran yang luas yang boleh dijadikan tempatk berbuka berkonsepkan piknik.


Saya yang dah selesai shopping raya, just window shopping sekejap di Anjung Syawal. Tapi mampu halfway sahaja sebab crowded ya amat. Tapi walaupun ramai dan tempatnya tertutup, tempatnya tak panas dan bahang. Aircon banyak dan sangt tinggi house power nya. Saya still tak dapat pusing habis sebab takut dua ketul yang kecik tak berapa selesa.

Jadi bawak diaorang keluar dan lepak santai di dataran Putrajya. Ena, Mimi dan Adi sambung jalan-jalan dalam Anjung Syawal. Ramai duk siap bentang tikar untuk berpiknik kat dataran ni.Kimi apalagi pi ambik tikar kat kereta. Kat kerta memang adala kelengkapan piknik yang asas ni macam tikar dan meja lipat. Meja lipat takdela bawak keluar. Just tikar je.


Kat situ ramai kids main bubles. Dak dua ketul apalagi mintak debelikanlah. Belilah untuk diaorang sebab main bubbles memang dua ketul suka sangat. Harganya satu RM5. Memang seronok tak kepalanglah dua ketul main bubbles. Dengan tempat luas lagi.



Mimi, Adi dan Ena join bersantai du katas tikar selepas selesai shopping. Ena beli roti john dan the ais untuk moreh. Sedap jugak roti john and the ais yang dijual di situ.

Tepat pukul 12 jam, masing-masing pulang ke sarang. Dak Zayden nangis bila dapat tahu kena  berpisah dari uncle fav dia. Terlampau seronok main dengan uncle nya. Next time tapi takt ahu bila nak jugaklah berbuka konsep piknik di Dataran Putrajaya. Sebab macam best sangat. Sekarang tak sesuai lagi. Tak apa akan tiba masanya nanti.

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment