Family dinner at Taqisah Cafe, Bangi to Celebrate Youngest sibling’s 26th Birthday

My youngest siblings turns 26 years old on 7 December 2022. Kami Gediks family macam biasa akan sedaya upaya meluangkan masa untuk gather dan sambut harijadi Bersama-sama, setiap kali ada birthday Gediks Family.


Untuk birthday Mus tahun ini, sambut di  Taqisah Café. Haha unik sangat nama kedai ni. Apalah yang tak kisah sangat tu. Hopefully bukan tak kisah customer satisfaction la ye. Ahaks #guraugurau.

 
Mus yang pilih café ni. Mus, mak dan abah pernah makan di café ni. Repeat makan di café ni sebab tahu confirm sedap dan kena dengan selera dan malas nak cuba tempat baru kali ini. Yang penting ada menu nasi yang boleh abah order.
 

Saya, Kimchi dan mak order western menu iaitu chicken grill. Best menu ni sebab banyak side dish iaitu garlic bread,coselow dan sweet potatoes fries. Sweet patotoes tu. Rare kan. Selalu French fries guna patota biasa je. Semua rasa sedap. 

Abah pulak order nasi dan daging salai masak lemak cili api. Ada menu nogori tu.  Daging salainya lembut sangat dan masakan pun rasa sedap. Didi dan mus pulak order spaghetti. Mus order cabonara grilled chicken. Didi pulak order spaghetti buttermilk. Dua dua spaghetti sedap.



 
Untuk drink saya order iced latte. Tiber terasa nak minum coffee. Padahal saya tersangatlah avoid minum coffee kalau atas pukul 6pm. Takut tak boleh tidur malam. Tapi untuk occasion ynang ni ada pengecualian sebab dah berapa hari tak minum coffee. Huhu. Iced lattenya, rasa yang saya suka. Tak rasa susu langsung dan coffee nya sedap. Sangat refreshing diri saya lepas dapat pekenaq coffee especially coffee yang kena dengan tekak saya.


Then ada order jugak mushroom soup dan French fries untuk dua ketul. Mushroom soup pun sedap. Sangat cukup rasa dan pekat.


No worderlah mus ajak repeat makan di café ni untuk sambut hari jadinya sebab sedap-sedap semua menu yang di order. Bolehlah repeat makan di café ini lagi. Habis dalam RM200 makan di situ.

 


To Mus, Happy birthday to u. Semoga dapat capai apa yang dihajati. Rasanya macam ada yang dihajati dapat capai. Dapat repeat kejayaan yang abah capai dahulu. Abah pun capai pada umur yang sama  Mus jugak. Alhamdulillah. Tahniah Mus and Happy Birthday again.

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment