Redah Hujan & Banjir Untuk Pergi Ramadhan Buffet Di Aliya Hotel, Klang

Hari yang nak pergi Ramadhan Buffet di Aliya Hotel, Klang, hujan turun dengan lebatnya. Lebat sangat sampai air naiklah di beberapa tempat. 

 
Hujan turun beberapa jam sebelum balik kerja. Dah nak balik kerja pun, hujan tak berhenti lagi. Terpaksalah mintak tolong Kimchi singgah office supaya dapat bawak saya naik kereta Kimchi untuk pergi ke tempat saya parking kereta saya. Kena buat macamni sebab first kereta parking jauh. Second tak bawak payung pulak.
Bila Kimchi dah drop saya di kereta saya then kami sama-sama gerak, ada beberapa tempat yang lalu dah naik air. Yang boleh redah, redah jea. Yang tak confident nak redah terpaksalah pusing balik. Ikut jalan lain pula.


Since banyaklah insiden redah dan patah balik, tak dapatlah nak sampai di Aliya Hotel sebelum waktu berbuka. Memang betul-betul lewat lah sampai. Break the fast pun dalam kereta.
Boleh jea nak sampai awal, kalau Kimchi pi sorang jea. Aliya Hotel pun di Klang yang dah dekat dari office nya. Berbuka tu pun bersama-sama membernya. Tapi Kimchi nak juga saya dan anak-anak join sekali. Baliklah rumah dulu dan patah balik.


Tak ada hal pun tak dapat berbuka on time di Aliya Hotel. Sebabnya buffetnya adalah freeflow. Maknanya makanan sentiasa ditambah kalau habis. Sampai-sampai memang macam tak bersentuh lagi buffetnya.



Buffet di situ ada lauk-pauk, bubur kacang, bubur jagung, sup gear box, mee rebus, kuih-muih tempatan, roti jala, sate, ice-cream dan of course kambing bakar.
Suka sup gear box. Rasanya cukup rasa dan sedap. Bubur jagung pun sedap.



Dah habis makan, pergi burn calorie dengan cuci mata di Jalan Taiping. Ada Bazaar Raya di Jalan Taiping. Lepastu baru balik.  Balik pun ada juga kena redah banjir walaupun hujan dah berhenti. Tak boleh nak buat kalau dah macam itu system pemparitannya. Huhu.

Share this:

CONVERSATION

4 comments:

  1. Terimakasih banyak informasinya gays,..

    ReplyDelete
  2. nmpk mcm x ramai tp sy suka sbb x sesak hehe

    ReplyDelete
  3. musim hujan ye masa tu.. kalau air naik memang kena ikut jalan lainlah..

    ReplyDelete
  4. Much appreciated you all that much to share these connections. Will look at this.. See Instagram photos and videos from 'Pictame' hashtag.

    ReplyDelete