My 28th Birthday: Dessert Treat by Kimchi at Magnum Cafe, Midvalley.

Sempena hari jadi saya yang ke-28, Kimchi belanja dessert di Magnum café, Midvalley. Dak Zafran tak join sekali. Kena tinggal dengan Grandma & Auntienya untuk memberi laluan Mama & Papa dating berdua & tengok movie Spectre. Heh heh. Kasi canla yea, Dak Zafran. Kalau tak tengok movie, nak jea bawak Dak Zafran sekali. Tapi kebetulan pulak time birthday saya ada keluar cerita James Bond baru & saya pulak memang suka tengok wayang untuk cerita James Bond, terpaksa meminta pertolongan Auntie & Grandma untuk jadi Nanny Dak Zafran sementara. Thanks to both of you kerana sudi menjaga Dak Zafran sekejap. Lepas ni hantar lagi yea. Ahaks..Tak adala nak hantar lagi. Sekali ni jea sebab nak tengok wayang cerita James Bond. Movie lain memang tak akan tengok wayang pun walau se'box office' mana pun. Just tengok kat Astro Best jea. 


Kimchi nak belanja..yeay..

Pilih menu dulu



Dessert Kimchi yang sampai dahulu




Saya punya dessert


Perabihkan ice cream dulu sebab takut cair. Kalau dah cair, tak sedap makan dah

Makan dulu

Bergambar dengan replica Magnum ice-cream



Dating berdua


Review pasal Magnum Café, tempatnya sangat menyenangkan. Time kami berdua sampai, tak ada orang lagi makan di situ. So, saya & Kimchi apalagi kerja bergambar ajela di situ sementara tunggu dessert ready. Siap minta tolong waitress lagi untuk ambikkan gambar kitaorang berdua. Untuk makanan, kitorang tak pilih entree. Buat makan pasta & etc di cafe yang famous dengan dessert iaitu Magnum ice-cream. Lagipun harganya boleh tahan jugak mahalnya. So, just pilih untuk menikmati dessert sahaja. Saya pilih Magnum Triple Choc Cookie Skillet while Kimchi pilih Magnum Crepe with cheese. Drink just ambik setin coke sahaja sebab ada provide warm water with unlimited refill. Rasa untuk Kimchi punya dessert ok. Kimchi punya dessert patut ada daging tapi request tak nak include. Macam pelik ada daging dalam crepe & magnum ice-cream. Saya punya dessert pun ok jugak rasanya. Tapi sesuai untuk dua orang makan sebab portion yang banyak & ada dua stick of magnum ice-cream. Bila saya dah makan separuh, tak terasa tak boleh telan dah sebab banyak & terlampau manis. Kalau saya makan lagi di sini, tak akan order dessert ni lagi.


After makan di Magnum Café, terus tengok Spectre Movie di GSC. Ceritanya memang best. Memang five star. Spectre di ada link dengan movies yang dilakonlan oleh Daniel Craig sebelum nie iaitu Casino Royale, Quantum of Solace & Skyfall. Watak villain dalam Spectre merupakan ketua kepada villains & dalang kepada keganasan yang berlaku dalam semua movie yang saya sebut tadi. Nak tahu cerita sebenarnya, kenala tengok sendiri. Saya tak berapa pandai nak review lebih-lebih pasal movie ni. hehe. Satu lagi, Spectre juga dikatakan akan jadi movie terakhir yang dilakon oleh Daniel Craig. But overall, filem ni memang awesome. James Bond Movie memang tak pernah mengecewakan pun.

Anyway, to Kimchi thanks for all these treats. Lepas ni, turn saya pulak belanja Kimchi untuk birthday pada bulan Februari nanti.he he.

Share this:

,

CONVERSATION

4 comments:

  1. Wahhh, sedapnyaaa :)

    Anyway hepy belated b'day.. Kite sebaya :)

    ReplyDelete
  2. Happy birthday jugak, kembar..hehe @YieN

    ReplyDelete
  3. wahhhh bestnya akak!! tengok dalam gambar pun tempat ni nampak grand. btw akak lawa sangat T-T jeles gila

    ReplyDelete