Minyak Zaitun Al-Ard Dijamin Tulen Dan Berkualiti Tinggi

Khasiat Minyak Zaitun sudah lama telah dibuktikan secara kajian saintifik.  Dengan pengambilan minyak zaitun, tubuh badan kita akan memperolehi pelbagai kebaikan. Oleh sebab itulah saya  sentiasa memastikan ada pengambilan minyak zaitun dalam hidup saya.

Tapi baru-baru ini saya dapat tahu cara pemilihan minyak zaitun yang saya lakukan selama ini adalah SALAH. Yea Salah. Sebab apa saya cakap salah.

Pertama saya pernah mengambil minyak zaitun dalam botol warna cerah. Kedua dahlah botol cerah, material botol minyak zaitun adalah plastik. Dua-dua ini adalah antara Big No No untuk pemilihan minyak zaitun berkualiti. Saya ulang lagi sekali 'BIG NO NO'. Aduhai minyak zaitun yang saya ambil selama ini adalah tidak berkualiti rupa-rupanya.

Terima kasih kepada Minyak Zaitun Al-Ard kerana menbekalkan produk minyak zaitun yang memenuhi ciri-ciri dan kriteria minyak zaitun yang tulen dan berkualiti tinggi.

Minyak Zaitun Al-Ard


Kenapa Minyak Zaitun Al-Ard memenuhi ciri-ciri minyak zaitun tulen dan berkualiti. Ini kerana Minyak Zaitun Al-Ard:

Pertama:  Pembotolan untuk minyak Zaitun adalah di dalam botol kaca gelap atau aluminium. Botol berwarna cerah tidak sesuai untuk minyak zaitun kerana kandungan khasiat akan hilang disebabkan oleh Proses Photo Oxidation kerana terdedah cahaya UV. Manakala botol plastik pula kandungan bahan kimia yang ada di dalam plastik akan bertindak balas dan bercampur dengan minyak zaitun.

Pilihan penggunaan Botol Aluminium yang dapat menyekat Cahaya 100% adalah pilihan Terbaik bagi Pembotolan Minyak Zaitun.

Kalau jumpa minyak zaitun di dalam botol plastik atau botol warna cerah atau kedua-duanya, haaa tahu dahlah memang tak berkualiti lah minyak zaitun tu.

Minyak Zaitun Al-Ard

Kedua: Minyak Zaitun Al-Ard Diproses Secara Moden Menggunakan Teknologi Terkini Mengikut Standard & Piawaian International Olive Council (IOC)

Ketiga: Dibotolkan dengan teknik yang betul iaitu Nitrogen Injection menggunakan Botol Kaca Hijau Anti Ultra Violet. Penggunaan Gas Nitrogen adalah untuk mengekalkan kandungan khasiat minyak zaitun.

Keempat: Minyak Zaitun Al-Ard Mempunyai Pensijilan Organik Tertinggi dari JAS (Japanese Agriculture Standard)  dan EU Organic (European Union). JAS mempunyai Standard atau Piawaian yang Terbaik di Dunia. Ini adalah bagi memastikan produk yang akan diedarkan di Negara Jepun adalah bermuti tinggi dan berkualiti serta dihasilkan mengikut klasifikasi yang telah ditetapkan. Produk Minyak Zaitun Al-Ard telah dijual di Japan sejak lebih 10 tahun lalu.

Dan banyak lagilah keistimewaan Minyak Zaitun Al-Ard. Nak tahu keistimewaan minyak zaitun Al-Ard, boleh layari di FB Alard Malaysia .

Minyak Zaitun Al-Ard
Gambar dari FB Al-Ard Malaysia


Apabila kita mengambil Minyak Zaitun Al Ard yang tulen dan berkualiti tinggi, badan kita akan memperolehi banyak kebaikkan iaitu:

1. Kaya Dengan Antioksidan Mampu Mengurangkan Risiko Diserang Penyakit-Penyakit Kronik

2. Menyelesaikan masalah cacing dan parasit dalam perut. Haa ini bagus. Anak yang susah nak makan ubat cacing boleh gantikan dengan minyak zaitun. Letak sahaja sedikit minyak zaitun pada nasi or etc, beri anak makan, case closed untuk nyah cacing tahunan anak.

3. Mampu membantu mendapatkan berat badan yang diidamkan

4. Membantu mengatasi masalah sembelit

Dan banyak lagi. Boleh layari di FB Al-Ard Malaysia untuk mengetahui kebaikan yang lain.

Minyak Zaitun Al-Ard


Pengambilan minyak zaitun ada pelbagai cara. Antaranya adalah:

Cara Pertama: Minum satu sudu makan, sebelum sarapan pagi dan satu suduk makan sebelum tidur malam, ketika perut kosong. Jangan minum air selama tiga minit selepas minum minyak zaitun.

Minyak Zaitun Al-Ard


Gambar dari FB Alard Malaysia

Cara Kedua: Campurkan ke dalam makanan. Tapi campurkan ke dalam makanan yang sudah siap dimasak. Bukan ketika masak atau digunakan sebagai minyak masak. Kalau tidak, kualiti minyak zaitun akan berkurang. Nak senang guna sebagai dressing di dalam salad/sayur-sayuran /makanan lain.

Cara Ketiga: Dinikmati dengan roti untuk mengantikan butter.

Cara keempat: Kalau taknak consume minyak zaitun, sapukanlah minyak zaitun di kulit serta mana-mana bahagian tubuh badan. Minyak zaitun mampu menghilangkan kesan parut dan kekeringan kulit, masalah eczema, radang kulit, masalah sendi dan lutut  serta melebatkan dan menghitamkan rambut.


Dengan memilih untuk mengambil Minyak Zaitun Al-Ard,  saya tidak lagi ada masalah tersalah pilih minyak zaitun yang tulen dan berkualiti tinggi.

Selain produk makanan, Al-Ard juga ada menghasilkan produk penjagaan diri berasaskan minyak zaitun seperti Sabun Cecair Minyak Zaitun Al-Ard. Sabun ini boleh digunakan untuk cucian tangan, sabun mandian dan juga syampu rambut . 

Minyak Zaitun Al-Ard


Sabun cecair ini sangatlah saya suka sebab memperolehi banyak kebaikkan apabila mengunakan sabun ini. Antaranya adalah:

Pertama: Membersihkan kulit secara mendalam dengan menembusi liang-liang kulit.

Kedua: Menyuburkan dan membantu memperbaharui sel-sel kulit anda,.

Ketiga: Membantu melembapkan kulit secara semulajadi tanpa menyahkan minyak asli yang terdapat pada kulit kita.

Harga RM89.00 bagi saiz 250ml dan RM159.00 bagi saiz 500ml. 

Ianya jauh lebih jimat dengan pembelian produk saiz 500ml. 

Minyak Zaitun Al-Ard


Cepat-cepat dapatkan Minyak Zaitun Al-Ard kerana kualiti nya yang tinggi dan ketulenannya mampu memberikan banyak kebaikkan kepada tubuh badan kita.

Untuk pembelian minyak zaitun Al-Ard, boleh layari di

http://www.alardproducts.my

http://www.alard.my

Nak tahu maklumat lanjut mengenai minyak zaitun Al-Ard, boleh layari di

url:

FB: https://www.facebook.com/Alardmalaysia1/

Website Al-Ard Far East Sdn Bhd, Malaysia: www.alard.my

Share this:

CONVERSATION

3 comments:

  1. Bagus minyak zaitun al ard ni .. kkaya pon guna mmg terbaik dengan khasiat yamg luar biasa .

    ReplyDelete
  2. Paling suka khasiat minyak zaitun ni dapat kawal berat badan tu hihih

    ReplyDelete