GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering

Saya ni kalau tak jaga sedikit makan makanan berserat iaitu buah-buahan dan sayur-sayuran dan juga kurang minum air kosong, mulalah akan kena sembelit. Ada masa pregnant ada nombor berapa dah tak ingat, pernah kena hemmeroid tahap kedua. Perghh sakit hanya tuhan sahaja tahu. Tu belum kena teruk dari tahap kedua. 

Buasir ni sebab masalah pencernaan. Nak lancarkan masalah pencernaan, kenalah makan makanan berserat iaitu buah-buahan dan sayur-sayuran dan banyak minum air kosong. Yeala kadang-kadang tak berapa nak praktikkan. Tu sebab start ambil supplemen yang bantu lancarkan proses pencernaan. Supplemen yang saya suka ambil untuk bantu lancarkan proses pencernaan adalah GKB Probiotics.

GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. Produk GKB juga mendapat kelulusan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Nak share tentang produk GKB yang bantu lancarkan proses pencernaan pulak. Ada tiga yang bantu lancarkan proses pencernaan pulak iaitu GKB Probio+, GKB G-Pro Gold dan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3.  

GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering

GKB Probio+ adalah supplemen yang mampu bantu proses pencernaan dan juga mengurangkan sembelit. Ini kerana GKB mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang berfungsi aktif serta empat jenis prebiotic. Supplemen ini dalam bentuk sachet. Setiap sachet ada kombinasi kesemua bakteria probiotik dan prebiotic yang bantu beri perlindungan kepada saluran usus dan bantu proses pencernaan. 

Saya makan satu sachet GKB Probio+ setiap hari selepas makan. Tak perlu campur air pun sebab terus larut dalam mulut. Selepas dalam satu minggu lebih, saya tidak lagi mengalami masalah sembelit. Tiada lagi ada masalah buang air besar. Saya dah tak perlu risau kalau banyak hari tidak minum air kosong mencukupi sebab pemgambilan GKB Probios+ bantu elak saya mengalami sembelit.

GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering



Suami saya Kimchi risau dengan gain weight sebab dah tak sempat nak bersenam. Yela tempat kerja sekarang sangat jauh. Sampai rumah nak dekat maghrib. Bila masanya nak bersenam. Ditambah pulak umur makin meningkat, metabolisma makin berkurang. So kalau dia makan banyak makanan berlemak dan berkolesterol tinggi, lagi cepat naik berat badan.

So saya suggest dia makan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 supaya dapat maintain berat badan yang normal. Ini kerana Lactobacillus Plantarum GKM3 mengandungi bakteria yang boleh menyerap minyak. So setiap kali makan makanan berkolesterol tinggi, bakteria ini akan bantu mengurangkan penyerapan kalori dalam badan. 

Kimchi makan satu kapsul setiap hari tapi pengambilannya bersama-sama dengan juadah yang berat. Kimchi feedback selepas pengambilan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3, berat badan tak akan naik sangat even banyak kali makan tak ingat dunia. Hehe. Memang sangat membantu supplemen untuk maintain berat badan yang normal. 


GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering



Kimchi juga ada ambil GKB G-Pro Gold. Supplemen yang bantu mengatasi masalah sembelit dan juga melancarkan proses pencernaan. Dengan pengambilan GKB G-Pro Gold mengandungi sepuluh jenis probiotik dan dua jenis prebiotic mampu membantu meningkatkan metabolisme dalam usus seterusnya menyihatkan system pencernaan. 

Kimchi makan hanya makan satu kapsul GKB G-Pro Gold setiap hari sebelum atau selepas makan. Selepas few weeks pengambilan GKB G-Pro Gold, Kimchi setiap hari ada buang air besar. Ini tandanya sistem pencernaan Kimchi bertambah baik. Bila system pencernaan semakin sihat, juga dapat bantu Kimchi untuk mantain berat badan yang normal.


GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering




Selain ada masalah sembelit, saya juga ada masalah kembung perut. Saya akan kena kembung perut bila makan tak ingat dunia. Means macam-macam jenis makanan saya makan at one time. Dulu-dulu tak ada tau masalah ni. Lately start ada masalah perut meragam bila makan macam-macam jenis makanan.Faktor umur kot. Huhu.

Bila acap kali ada masalah kembung perut, saya try GKB Probizymes. GKB Probizymes yang ada probiotik, prebiotic, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak yang khusus bantu menangani masalah kembung perut. Saya makan GKB Pribio+ hanya makan satu sachet setiap hari selepas makan. Tak perlu campur air jugak. Alhamduliillah, masa berbuka di rumah mak baru-baru ni, tak ada kena perut kembung dah. Tahulah kan berbuka di rumah makan makan macam-macam makanan. Tapi perut dah tak meragam macam terjadi sebelum ni.


GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering




Last supplemen yang saya nak share adalah GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus. Suka juga supplemen ni sebab sangat membantu masalah-masalah yang berkaitan dengan kulit especially kulit kering seperti saya. Saya sememangnya ada masalah kulit kering. Then suka banyak hari minum air tida mencukupi ditambah musim sekarang kejap panas kejap hujan, bertambahlah. Kering kulit saya. Tapi dengan pengambilan GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus bantu mengurangkan masalah kulit kering, mengurangkan sensitivity kulit dan mempromosikan kesihatan kulit.

Cara pengambilan GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus hanya makan satu sachet setiap hari selepas makan. Tak perlu campur air pun. Nak campur air pun boleh. Kalau saya saya suka terus makan. Tak campur air pun sebab bila terus masuk dalam mulut terus larut dan terus boleh telan. Kulit saya dari kering terus jadi lembap dan sihat selepas pengambilan selama beberapa minggu. Suka sangat-sangat bila kulit menjadi semakin sihat ni.


GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering


Saya dan Kimchi semakin sihat dengan pengambilan produk GKB ini. Masalah sembelit pun juga berkurangan. Berat badan normal juga dapat mantain, Yang besntya ada GKB Probiotics telah mendapat dapat sijil Halal dari JAKIM. Boleh tengok bawah screenshot dari website Jakim bagi status perakuan Halal untuk GKB Probiotics.

GKB Probiotics Bantu Atasi Masalah Pencernaan & Kulit Kering

Kepada yang berminat yang nak dapat manfaat pengambilan produk GKB, boleh dapatkan produk  keluaran GKB seperti link di bawah.

Website : http://www.mygkb.com/ 

Facebook : https://www.facebook.com/mygkb 

Instagram : https://www.instagram.com/mygkb/

TikTok: http://www.tiktok.com/@gkbmsia

YouTube: https://www.youtube.com/@mygkb01

Selain itu, boleh jugak didapati di kesemua Farmasi Alpro. Selain itu boleh beli secara atas talian di shopee di bawah shop [GK Bio International].

GKB Official Selling Platform:

All major pharmacies in Malaysia, including

Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy         

Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak        

Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy        

Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy        

East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan         

Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy        

Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy        

Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188 




Share this:

CONVERSATION

3 comments: