Aktiviti berkelah dan mandi-manda di Burmese Pool, Taiping

Di Taiping ada sungai yang well known untuk aktiviti berkelah dan mandi-manda especially kepada yang tinggal di area Taiping iaitu Burmese Pool. Tapi saya ni setiap kali balik Taiping sejak kahwin hinggalah dah anak dah masuk tiga orang tak pernah mandi di Burmese Pool. Salah satu reason nya dulu dah pernah ada kes kencing tikus.

Tapi sekarang dah ok dah sungai tu. Burmese pool dah dikunjungi oleh ramai orang. Saya masih lagi tak pergi berkelah jugak sungai ni. Saya pun takt ahu apa reason kenapa tak pernah nak berkelah di Burmese Pool. Maybe di Taiping banyak sangat tempat attraction boleh pergi dan less renyah. Berkelah  ni kan renyah sebab banyak benda nak kena prepare in advance dulu. Tempat makan viral pun banyak.



Tahun ini saya sampai Burmese Pool untuk berkelah di situ. Itupun ada family Hakimi yang initiate. So, dah ada yang mengajak, kami pun on ja. 




Like as I said earlier, bila dah Namanya berkelah, banyak preparation nak kena buat. Pack pakaian mandi dan lepas mandi, makanan untuk berkelah, dan etc. Nak kena sampai awal jugak kalau nak dapat port yang best. Kalau tidak, ntah ntah port nak even barang pun dah penuh.

Alhamdulillah, kami semua Berjaya sampai awal sebab Berjaya dapat port yang best. Port yang kami dapat muat untuk bentang tikar, meja lipat dan betul-betul dekat dengan sungai. Nyamuk tetap banyak jadi kena pasang ubat nyamuk. Untuk makanan, prepare nasi lemak dan sandwich.


Air sungai macam biasalah sejuk macam air batu. Mampu rendam sekejap je. Tapi budak-budak mana ntah dapat energy mampu rendam lama-lama. 

Sangat mendamaikan jiwa mandi sungai sambal menikmati pohon-pohon hijau di tepi sungai. Nak healing pun dengan pergi ke Burmese Pool. Best lah berkelah dan mandi-manda di Burmese Pool.

Share this:

CONVERSATION

1 comments:

  1. Seronoknya mandi-manda di sini. Banyak batu cantik, dan tepi sungai penuh tumbuhan hijau.
    Selamat berpuasa.

    ReplyDelete