A Holiday At Avillion Admiral Cove, Port Dickson Was Beyond My Expectations

Previously ada beli travel voucher promo Avillion dari member. Semua geng legend pakat beli voucher ni sebab boleh guna untuk bercuti Bersama-sama. Harganya RM150/night. Time tu rasa murah sangatlah sebab hotel Avillion tu. Asal sebut Avillion ingat Avillion water chalet 4 star tu. Rate paling murah RM400++.

 
Rupanya Avillion Admiral Cove, Port Dickson. Baru tahu ada Avillion satu lagi di PD jugak tu yang selain water chalet. Avillion Admiral Cove bukan water chalet. Apartment Hotel dan 3 stat. Kalau tengok rate di salah satu travel booking website, rate nya dalam RM160++. Owh dapatlah diskaun beberapa puluh ringgit kalau guna voucher Yanie. Tak apalah yang penting bercuti Bersama-sama dengan kawan-kawan untuk mengukuhkan lagi ikatan ukhwah among sahabat geng legend. Tempat penginapan letak belakang.

 

 

Actually Avillion Admiral Cove pun sangat melebihi my expectation. Best jugak hotelnya. Avillion Admiral Cove juga ada di Pangkor dan juga Cameron Highland. Actually lagi haha. Previously yang percutian Pangkor dengan Geng Legend, plan asal nak check in Avillion Admiral Cove Pangkorlah. Dah book semua then tinggal beberapa hari sebelum hari nak pi, keluarga Yanie ada kena Covid. Book bilik guna apps account Yanie. Makanya tak dapatlah check in di Avillion Admiral. Dan kena check in hotel lain iaitu Hornbill Resort. Resort yang tak dapat nak diungkap dengan kata-kata condition nya. Huhu.



 
Banyak jugak cerita di sebalik percutian nak guna voucher Yanie. Apapun ikatan kami jadi lebih utuh dan kami sangat have fun.

Ok berbalik pada Avillion Admiral Cove, PD. Kenapa saya cakap beyond ny expectation. Actually saya dah tak mengharap lebih on this hotel sebab banyak kali tak dapat nak guna voucher beli dari Yanie ni. Dan at the end salah Avillion pulak tu. So just fikir nak bercuti dengan kawan-kawan je.



Bila check in, tengok hotel ni agak besar. Betul-betul menghadap laut. Sangat suka persekitaran macamni. Then di sekelilinh hotel ni ada disediakan walking route yang dapat melihat permandangan laut. Route nib oleh untuk jalan kaki dan nak main basikal pun boleh. Haa Avillion Admiral ada sediakan servis sewa basikal kalau nak main. Tapi tak sempat main sebab masa tight sangat.



 
Swimming pool pun sama best. Exterior design swimming pool sangat cantik. Ada dua pool. Satu untuk dewasa yang dalam satu lagi untuk kids. Then ada jambatan di tengah swimming pool. Cantik untuk OOTD di situ. Di pool dewasa siap ada bench di dalam pool. Dapatlah duduk di bench untuk bersembang sambil berendam. Pool pun menghadap laut. Haa di hotel ni jugak tempat parking kapal layer. Dapatlah tengok jugak kapal-kapal layer mewah berlabuh di tepi laut. Budak-budak sangat seronoklah mandi kolam hotel ni.

  


 

 



 
Untuk bilik yang kami dapat pulak yup beyond my expectation. Bilik sangat besar. Ada dua katil queen besar. Bilik air pun luas. Ada sofa dan balkoni jugak. Tapi balkoni kami tak menghadap laut. Menghadap bangunan pulak. Tapi balkoninya tak berapa bersih. Bilik bersih.


 
Berdekatan hotel ini, ada pantai. Fuhh nasib baik. Dak Zafirah asyik duk sebut nak main sandcastle. Tapi nak kena berjalan sedikit kalau nak pergi pantai. Tak apalah berjalan sedikit asalkan Dak Zafirah dapat main pasir. Pantainya tak ramai orang. Tapi banyak sampah sedkit pantai ni.





 


So sememangnya best Avillion Admiral Cove, Port Dickson dan sangat beyond my expectation. Yang paling penting dapat bercuti besama-sama dengan sahabat geng legends dan kids had fun.

Share this:

CONVERSATION

1 comments:

  1. Ayam seram lari ke hutan,
    Pasang jerat, sediakan umpan;
    Berjalan bersama sahabat taulan,
    Bertambah erat tali persaudaraan.

    ReplyDelete