Dinner at Third Letter Cafe, Bukit Jelutong to Celebrate Didi’s 33rd Birthday

 My only sister turns 33 years old last week. Didi muda dua tahun dari saya. Untuk menyambut birthday Didi, Mus ajak dinner di Third Letter Café, Bukit Jelutong. Bagus Mus pilih makan di area Bukit Jelutong sebab dekat dari rumah kami yang di Saujana.



Menu café ini adalah berkonsepkan western. Interior cafenya berkonsepkan moden dan minimalis. Simple dan spacious. Kami sekeluarga sampai lambat sedikit. Geng PJ sampai dahulu. Supaya dapat makanan cepat, Mus bagi link emenu untuk kami order makanan masa otw datang. Agitulah life kami yang mesti susah nak ontime. 




Saya order grilled chicken untuk saya dan Kimchi. Untuk Zafran order Spaghethi Bolognaise.

Sampai je Third Letter Cafe, terus disambut oleh waiter dan tak sempat dia nak tanya soalan terus saya bagitau saya join group meja tu. Agaknya dia nak tanya ada buat reservation and so on ke. Terus waiter jawab ok.

 


Pergi ke meja Dak Zafirah bagi hadiah kat birthday auntie. Then sembang sambil tunggu makanan sampai.

Makanan sampai, tanpa buang masa terus makan. Yang saya order grilled chicken not sedap jugak rasanya dan cukuk rasa. Mushroom sauce tak pedas. Kalau pedas, tersangatlah turn off. Tapi yang Zafran order Spagethi bolognaise macam ada sentuhan melayu sebab rasanya pedas. Dak Zafran tak boleh makan. Suppose tak pedaslah kalau betul-betul ikut rasa original bolognaise. So Zafran tak boleh makan. Just makan french fries, side dish grilled chicken kami.






Didi punya Lamb Chop pun sedap. Mak dan Mus order TTL burger. Daging burgernya lembut dan sedap. Paling suka air yang didi order Very Berry. Campuran strawberry dan blueberry. Manis, pekat dan sedap.





To Didilo Cutie, i wish u have a wonderful birthday. May ur special day filled with good memories.

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment