Chemists Pencen Pilih lunch di Sushi Zanmai, Setia City Mall Untuk Berbicara Hal Perihalan Hala Tuju Industri Sarung Tangan Getah

Ceh tajuk tu. Dahlah panjang bebenor. Poyo pulak tu. Haha. Yeala weolss chemist jeapun. Dah pencen pulak. Siapala weolss nak berbicara tentang industri sarung tangan getah yang saham tengah melonjak naik dengan power nya di Bursa Saham disebabkan pandemic Covid-19.

Mesti tertanya-tanya asal pencen pulak. Muda lagi. Kalau tengok rupa weolss tak adalah umur 50s  kan. Kami semua dah tak kerja directly bidang kimia dah. Kalau saya relate dengan regulatory affair, Ila pulak warehouse dan Nor kerja di chemical company. 


 

Actually sebelum kerja bertukar bidang ni, semua pernah kerja yang relate dengan chemical. Just bila dah ada komitmen keluarga, masing-masing dah tak ada ada jobscope yang relate dengan chemical dan juga operation. Tapii. Masih kerja di company pembuatan sarung tangan getah. Cuma tukar department. Tapi kalau Nor, dari company glove tukar ke company supply chemical. Tapi masih relate to company glove sebab salah satu customer company nya adalah company saya & ila kerja sekarang ni.

 

So, bila ada berkumpul dan lunch bersama, topik perbualan weolss of course salah satunya mengenai glove lah. Tapi tak adalah heavy topik macam geng management berborak. Level-level bawang jea. Haha.



 

Tempat weolss membawang ni adalah di Sushi Zenmai, Setia City Mall. First time saya makan di sini. Kalau sushi saya selalu makan di Sushi King jea. Orang kata Sushi Zenmai lagila higher end compare to Sushi King.



 

Bila tengok harganya, memang betullah tue. Plating untuk kesemua sushi yang weolss order memang cantic gilos. Cutting pun cantik Siap topping ada avocado pun ada. High end kan. Banyak pilihan sushi pulak tu. 

Hat ni lah topping ada avocado


Salad
 

Dari segi rasa pulak, hmm susah nak komen part ni. Bagi saya sama jeakot dengan Sushi King. Saya sushi lover. Tapi bukan yang hardcore kot. Yang boleh bezakan lower end ke, medium end ke, high end ke. Of course berbeza rasalah compare yang Aeon punya tu.

Japannese dessert.
 

Haa, selitkan sedikit review mengenai Sushi Zenmai. Hehe. Apapun, seronok dapat berkumpul dengan excoursemate. Yup weolss coursemate di UKM. Kerja di company sama. Tak company sama, industry sama atau seakan-akanya sama. Hehe.

To my excoursemate, semoga korang survive dari pandemic Covid-19. Looking forward untuk berjumpa membawang macamni lagi. Hehe


Share this:

CONVERSATION

5 comments:

  1. Seronok bila dapat membawang dengan kekawan hehehe :)

    ReplyDelete
  2. tempting nyaa..dah lama tak makan sushi ni

    ReplyDelete
  3. Bahaya deal dgn chemical elok jugs tukar bidang

    ReplyDelete
  4. ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
    dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
    segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q

    ReplyDelete