Percutian Di Bandar Muar Part 2│ Mengopi di 434 Kopi House Muar & Melawat Masjid Jamek Sultan Ibrahim

Pada hari kedua di Bandar Muar dimulakn dengan mengopi di salah satu coffee house tempatan yang famous di Muar iaitu 434 Kopi House Muar.



Senang jea nak cari coffee house di Bandar Muar sebab kedainya sahaja bewarna kuning. Masuk jea kedai ni, terus rasa suka dengan interior design dan deco. Banyak mengunakan perhiasan klasik.

 Salah satu sudut perhiasan yang ada di 434 Kopi House. Menarik kan.




Dah di kedai of course order signature coffee iaitu Elephant Coffee. Coffeenya memang pekat dan terbaiklag rasanya. Harum sangat bau coffeenya. Coffee original kan. Kopi house ini dapat ada sijil Halal dari Jakim.




Makanan pun order jugak iaitu nasi lemak dan roti bakar untuk isi perut sebelum nak pulang balik KL. Suka dengan roti bakar sebab lembut jea.




Siap makan, singgah Masjid Jamek Sultan Ibrahim sebelum balik KL. Sangat cantik reka bentuk masjid ni. Bertemakan warna biru putih dan konsep rekaannya adalah Inggeris Klasik. Sebab tu bergambar di luar masjid ni. Masjid ni terletak betul-betul tepi Sungai Muar.


Di Sungai Muar

Begitulah alkisah jalan-jalan di Bandar Muar. Sangat menarik jugak untuk jalan-jalan di bandar yang juga dikenali sebagai Bandar Maharani. Kalau ada sampai Muar lagi, boleh explore tempat menarik lain pulak. Tapi wajib singgah makan Mee Bandung dan minum Kopi 434.

Back reading part 1 by clicking Percutian Di Bandar Muar Part 1 │Jalan jalan di Taman Tanjung Emas & Makan Mee Bandung Muar

Share this:

,

CONVERSATION

5 comments:

  1. dulu masa tggl kt joho selalu jugak pergi Muar tp xpnah tau ada kedai bes cmni

    ReplyDelete
  2. Kopi lejen.. uwaa rindu juga nak ke sini

    ReplyDelete
  3. okey part ni kakak jeles ni...bestnyaaa..walau throwback kan...well kakak mmg peminat tegar kopi 434, mmg x putus stock kat rumah..selalu suruh adik belikan..la ni beli online je

    ReplyDelete
  4. teringat masa pergi bercuti kat Johor best nya rindu nak pergi sana lagi hehehe..

    ReplyDelete