Makan Malam Sekeluarga Di Kafe Warunk Koffie, Bandar Pinggiran Subang Sebelum Mak Abah Fly Ke NZ

Best betul jadi orang pencen ni. Setiap tahun berjalan obersea jea uolsss..



Sehari sebelum mak abah naik flight ke NZ, belanjalah sekeluarga makan malam di Warunk Koffee. Lepas tu pulak malam tu semuanya ada. Even Farid yang kerja jauh pun ada jugak. Apalagi tak lepaskan peluang pergi keluar makan bersama-samalah.

Tempat yang dipilih untuk makan adalah di Warunk Koffee, berlokasi Subang. Tempat makan ni Mus yang cari dengan pertolongan Mr. Google.



Interior design Warunk Koffee ni tersangatlah cantik. Dinding-dinding di kedai ini mengunakan perhiasan yang berkonsepkan barangan vintage. So smart.







Di Warunk Koffee ini juga ada persembahan busker. Kedai ini ada 2 lot. First lot boleh menyaksikan persembahan busker sambil menikmati makanan. Satu lagi Cuma boleh dengan melalui speaker sahaja.



Mula-mula book meja berhadapan dengan persembahan busker ni. Tapi macam tak sesuai untuk anak kecil pulak. Dak Zafirah asyik menangis jea bila duduk di meja ni. Macam tak selesa pun ada. Terpaksalah mintak meja di lot bersebelahannya. Barulah Dak Zafirah berhenti menangis.

Pilihan makanan yang ada di Warunk Koffee ada banyak kategori iaitu Lamb, chicken, pasta, burger, masakan tempatan dan seafood. Kitaorang semua kategori yang sama sebab ini jea western yang harganya not bad. Lamb terlampau pricey.




Saya order Golden Salted Egg Chicken Chop. Tetiba terasa nak order lain daripada yang lain. Ala-ala nak adventurous gitew. Selalu makan chicken chop dengan mushroom sauce takpun black pepper. Ni dimakan dengan sauce salted egg.

Golden Salted Egg Chicken Chop

Rasanya tak kena pulak dengan tekak saya. Tak tahulah saya tak minat salted egg ke. Saya pun tak pernah makan gravy salted egg. Ke sebab lain ke. Patut saya order auce yang biasa makan iaitu mushroom takpun blackpepper. Tapi Farid yang order sama dengan saya kata rasanya ok sahaja.


Didi order cabonara beef bacon. Kuahnya sedap. Mus dan Dak Zafran order Mac Cheese Burger. Haa yea order lain khas untuk dia seorang jea. Burger warna hitam. Mula-mula suapkan kat Dak Zafran, Dak Zafran taknak makan. Dia ingat burger tu hangus. Tapi at the end still makan jugak sebab sedap. Rotinya pun lembut.

 cabonara beef bacon

Mac Cheese Burger.

Yang lain order Chicken Roulade & Wonderland Grilled Chicken, semua komen rasanya sedap. Semuanya habis dalam RM300++ untuk lapan orang makan, yang semuanya order kategori sama iaitu ayam. Of course campur drinks sekali.

 


Hot chocolate



Still happy walaupun tak dapat ikut mak abah vacay di NZ. Sebabnya masih lagi diberi kesempatan untuk berkumpul bersama-sama dengan keluarga disayangi. Bekeluarga dan disayangi adalah antara rezeki yang tidak ternilai harganya.


Share this:

, , ,

CONVERSATION

12 comments:

  1. ala2 hispter gitu yaa.... wahhh mak ayah pegi hanimun yaaa ;-)

    ReplyDelete
  2. belakang rumah je cafe ni tapi malas nak pergi sebab mahal hihu

    ReplyDelete
  3. kiut nama kedai ni haha! cantik pulak tu, makanan nampak sedap~

    ReplyDelete
  4. Hipsturrrnyer. Banyak telepon lama-lama.

    ReplyDelete
  5. menu2 dia sedap.. alahai cubaan masuk pagi tengah berpuasa hahahha

    ReplyDelete
  6. Igt dekat Ipoh je banyak kedai hipster ni.. hehehe.. makanan pun nampak sedap-sedap belaka... Uishhh lapar ni

    ReplyDelete
  7. Teruja tengok hidangan yang ada, rasa macam nak pergi cari je

    ReplyDelete
  8. Nampak sedap betul burger dia, lagi2 peminat burger macam Tarot ni

    ReplyDelete
  9. In leisure time, I like to read your post. Your tips and tricks are so informative. I am happy from your efforts. Further, I am giving you Landscaping Services in Sacramento CA. I will make your land secure and beautiful.

    ReplyDelete

  10. I am concerned about completing this assignment because I require assistance with operations management homework help. Notwithstanding this, I am confident that I will complete it because I have several other tasks to complete.

    ReplyDelete