Last Hang Out With Partner In Crime At Dotty’s Pastries & Coffee, SCM before She Said Goodbye to TG

My partner in crime says goodbye to TG. Why she is my partner in crime.  Saya dan dia mula kenal each other pada hari lapor diri di TG. Kat meeting room bersama dengan new joiner lain sementara tunggu HR approach kami. Ye kami berdua punya hari lapor diri sama. Kami berdua di bawah department yang sama iaitu R&D. Tapi dipisahkan dengan team yang berlainan.



Bila sama-sama baru, semuanyalah nak buat sama-sama. Macam nak buat fingerprint untuk attendance dan sebagainya. Tu terus click tu. Kami berdua kerja department yang sama pulak tu. Faham scope kerja masing-masing. Tu yang senang nak cerita dan luah apa-apa. Masing-masing faham each other.
Tempat kerja kami berdua ni pulak sangat challenging dan kami berdua saling menguatkan semangat antara satu sama lain demi survival kerja di tempat kerja sekarang ni.


Bila Pija dah tak ada lagi TG, tiada lagi penguat diri, pemberi kata motivasi dan pendengar luahan pada diriku lagi. Semamangnya kena move on tapi gak ambil masa sedikit kerana diriku cumalah insan yang lemah.


Piutis naw ayat-ayat saya ni. Sedih kan.Sebelum Pija tinggalkan TG, kami hang out buat kali terakhir. Kami berdua ambil short hour supaya dapat spend lebih masa. Mula-mula hang out di Dottys. Order dan drinks. Tak pernah makan di café kepunyaan anak Naza ni. Orang kata kayangan rate nya. Tapi orang kata haruslah pilih tempat special untuk meraikan orang yang kita rapat. 


 


Food dan drinksnya not bad. Hazelnut Coffee Frape paling sedap sebab rasa Hazelnut Coffee Frape sangat original dan strong. Tapi for coffee lover, tak suka kot sebab dah tenggelam rasa coffenya. Saya pulak order Peanut Butter Smooties. Okla rasanya. Manis. 

 



For food order Steak Sandwish dan Salted EggYolk Doughnut. Just order satu for each food dan kami kongsi. Nasib baiklah kongsi sebab portion nya besar. Then Sandwish pulak dah siap potong bahagi dua. Bagi saya sandwish macam liat maybe sebab nak buat crispy. Steaknya lembut dan rasa sedap.
Salted Eggyolk Doughnut as per claim adalah best seller. Rasa sedap, creamy dan cukup rasa. Tapi makan banyak sedikit dan cepat rasa muak. Tak tahulah sebab bukan fan of salted eggyolk. Nasib baik order satu dan kami kongsi makan.


 


Then bersembang sehingga few hours. Lupa sekejap segala perihalan masalah dunia especially pasal kerja time ni. Burden dalam kepala teralihla seketika. Time ni jeala. Huhu.


 


After dah hang out, kami cari exchange gift. Pija request perfume BBW. While saya nak blouse poplook. Stail saya macamni. Akan bagi hadiah yang dipilih oleh yang akan menerima hadiah dari saya. Tak suka bagi surprise gift sebab nak elak bagi unwanted gift.

 


Then kami jalan-jalan lagi di SCM sambil menyembang sampailah pukul 6pm. Dah pukul 6pm, kenalah back to reality balik. Back to routine task. Walaupun just spend few hours, tapi bila hang out dengan somenone sangat close dengan saya, itu dah memadai bagi saya. To Pija, all the best to your future endeavors. Semoga Pija capai semua yang dihajati.

Share this:

CONVERSATION

1 comments:

  1. Suka makan kat dottys.suka order saltegg donut tu

    ReplyDelete