My Third Child First Birthday & 8th Wedding Annivesary Celebration With Godiks At Setenhen 118 Cafe, Eco Grandeur

My third child birthday which is Aqil Zayden sama tarikh ulang tahun perkahwinan saya dan Kimchi. Sangat cantik timing Dak Zayden keluar ke muka bumi kan. Dapat menjimatkan duit mama papaya sebab boleh sambut sekali. Yeala  dia pun lahir time betul-betul sebelum pelaksanaan PKP 1.0. Jadi dari dalam perut lagi Dak Zayden dah tunjuk bijak dalam pengurusan ekonomi. Haha. Pebendalah maknya merepek ni.


Decide untuk buat double celebration dua hari awal. Sebabnya time ni boleh Godiks join sekali. Kalau nak jugak sambut pada tarikh yang betulnya, mampu sambut di rumah je. First sebab tarikh adalah pada hari kerja. Second setakat kami berlima better sambut di rumah jea.


Since sambutan ni agak special sebab sambut double celebration dan my beloved godiks family, nak pilih makan yang best. Keluar duit sedikit pun tak apa.



Plan asal nak makan di Gula Cakery. Tapi bila sampai in waiting list pulak. Gula Cakery tak boleh book. Kena walk in. Depan kami ada keluarga tunggu untuk dapat tempat. 



Dekat eco world banyak café lain selain Gula Cakery. So survey lain yang ada di situ. Tapi kebanyakkannya penuh untuk indoor. Seat outdoor ada lah. Tapi rasanya tak sesuai nak duduk luar dengan cuaca panas terik. Dengan tiga ketul lagi. Kena cari indoor jugak supaya tiga ketul maintain in good mood.



Cari punya cari. Akhirnya café di sebelah Gula Cakery ada seat banyak kosong di dalamnya. Seat yang best lagi sebab ada sofa. Menu pun not bad. Saya dan tiga godiks order Chicken Chop. Abah, Mus dan Kimchi order lamb chop. Untuk tiga ketul order lempeng dan Indomee with Hotdog. Untuk drinks, saya order Caramel Mocchiato. Mak order cappuccino. Didi order Hazelnut latte


 
Indomee with Hotdog

 
Grilled Chicken

 
grilled Lamb

Dah order makanan, pergi balik ke Gula Cakery untuk beli cake. Nak sambut birthday Dak Zayden kan. Kenalah ada cake. Masuk je Gula Cakery. Wah rambang mata. Sangat menguji iman tengok pilihan cake yang ada di situ. Cake nya tak jumpa di kedai lain dan sangat nampak sedap. Saya order Crepe dan Cheesecake. Rasa macam nak order lagi. Tapi tahanlah godaan ni. Next time datangla lagi untuk try makan cake jenis lain. Bukannya jauh pun dari rumah. Hehe


 
Nutella Mousse Crepe Cake

 
Biscoff Cheesecake

Cakenya perghhh sangat sedap dan tak manis . Tetap rasa creamy walaupun tak manis. Mak pun suka sebab mak tak suka manis.

Chicken Chop di situ sangat sedap. Gravy pun sedap. Lamb chop pun sedap. Tak liat langsung. Indomee untuk Zafran dan Zayden diasingkan sambalnya. So tak pedas dan dua ketul sangat suka makan indomee. Hotdog dapat dua ketul dan sangat besar.

Rasa best betul berkumpul dengan keluarga tersayang. Boleh repeat aktiviti ni lagi. Anyway to Dak Zayden Happy First Birthday to u. Sayang Dak Zayden sangat-sangat. To pakchik Kimchi, Happy Wedding Annivesary.

Share this:

CONVERSATION

6 comments:

  1. Meriahnya! Grilled lamb dengan cheese cake tu ya ampuuunnn... sedapnya!

    ReplyDelete
  2. Tahniah
    Nampak meriah sambutannya

    ReplyDelete
  3. Happy birthday Dak Zayden & Happy anniversary to you too! OMG, that cakes!!!! :)

    ReplyDelete
  4. Nutella Mousse Crepe Cake looks so tempting !

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete