Adhoc Short Doa Selamat Cum House Warming At Farid’s First Landed House

Farid dah dapat kunci rumah teres yang dibelu beberapa tahun dahulu. Rumah teresnya ni adalah rumah landed pertamanya. Bukan rumah pertama. Rumah pertama Farid adalah rumah apartment yang terletak di bangi. Rumah yang dibelinya ni di area Sungai Buloh. Sangat dekat dari rumah saya.




Tapi dia tak dapat nak stay di rumah yang dibelinya ni due to dia masih lagi bekerja di Singapore. Farid & family menetap di rumah sewa di Johor.

Since dia tak stay di rumahnya ni, dia plan nak sewakan. Sewakan bilik lagi senang sebab berdekatan dengan UITM Puncak Alam. Dia target penyewa bilik rumahnya dari kalangan student. Yang dah bekerja dan single pun boleh jugak. Situ pun banyak kilang-kilang.


Bila dengar dia plan nak sewakan rumahnya tu, saya cadangkan buat house warming di rumahnya. Yeala. Nakla pi tengok rumah landed pertama Farid. Alang-alang pi tengok, ajak Godiks pi sekali sambil buat makan-makan. Potluck pun tak apa, Mula-mula Farid kata tak sempat sebab yelah nak buat makan-makan ni kena buat perancangan even kecil-kecilan pun.


Then saya cakap buat among family godiks pun tak apa. Boleh buat baca Yassin di rumah tu sekali supaya segala urusan berkaitan dengan rumah Farid ni dipermudahkan oleh Allah SWT.


Tak lama lepas saya raise cadangan baca yassin terus abah jemput saudara mara belah abah dan mak untuk dating doa selamat rumah baru Farid. Uit pantas. Tu sebab dipanggil adhoc short doa selamat.



Abah, Mak dan Farid bersetuju dengan cadangan saya untuk buat baca yasin supaya mendapat keberkatan. So terus oganize sahajala Doa Selamat kecil-kecilan among saudara-mara since nak baca Yassin untuk rumah Farid.
 
Nasib baik ada kawan-kawan mak abah merangkap jiran-jiran yang boleh terima tempahan memasak in short notice untuk portion banyak. Kena masak untuk 50 pax tu.
Menu untuk doa selamat adalah daging kerutuk, ayam kari, laksam dan kuih muih. Agenda doa selamat simple jea. Dalam pukul 12 mula dengan bacaan Yassin dan doa selamat. Setel baca, terus makan. Lepak-lepas di rumah Farid sampai petang.

 
Exterior dan enterior rumah Farid sangat smart, modern dan mengunakan minimal concept. Sangat high security area rumah farid ni. Nak masuk ke taman rumah Farid kena daftar bagai.


To farid, semoga dapat penyewa yang bagus akhlaknya yang menepati piawaian Farid. Semoga urusan penyewaan rumah Farid dipermudahkan oleh Allah SWT.

Share this:

CONVERSATION

2 comments:

  1. Kebetulan SA tgh cari bilik sewa tapi sayangnya jauh plak..hehehe...

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdullilah. seronok tgk org dpt umah baru. :)

    ReplyDelete