Ad hoc Vacation To Grand Ion Delemen Hotel, Genting Highland: Part 1

Beberapa bulan lepas, ada short trip to Genting Highland pada cuti hujung minggu. Actually tak plan langsung pun nak bercuti di Genting Highland. Percutian ni adalah adhoc trip. Sebabnya hari Sabtu nak pergi, hari Jumaat iaitu sehari sebelumnya baru decide nak naik Genting. Hari Sabtu hari sama nak naik Genting, saya jugak ada kerja half day.





Tapi terjadi jugak percutian di Genting Highland walaupun last minute plan dan ada kerja half day. Sebabnya. Most of family mertua dah ada di Genting Highland. Join mereka supaya dapat meramaikan lagi percutian keluarga mertua. Satu lagi ada certain expences dibelanja oleh my SIL Ena. So, on saja. Thanks Ena!


Tempat penginapan di Genting Highland yang kitaorang bermalam bukannya yang di area themepark, First World. Area yang lain tapi still di Puncak. Saya baru tahu kewujudan tempat ni. Area tempat ini adalah di Jalan Ion Delemen. Dengar info mengatakan area dimiliki oleh kerabat diraja Pahang, diberikan oleh Mendiang Goh Tong.
Di area Jalan Ion Delemen ada beberapa bangunan. Salah satunya Grand Ion Delemen Hotel yang kami stay ini.


Disebabkan mula-mula tak tahu kewujudan tempat ini, kitaorang tersalah tuju lah. Yeala kalau pi Genting Highland standard lah akan tuju ke First World. Kat situ ada signboard untuk semua hotel/facilities yang ada di situ. Bila dah sampai, tak pulak sign board Grand Ion Delemen Hotel. At the end mintaklah bantuan En Waze. Time tu baru tahu hotel ini di luar kawasan First World Hotel.


Grand Ion Delamon Hotel still di tanah tinggi, sama tinggi atitud dengan First World Hotel walaupun di kawasan yang berlainan. So, merasai  jugak kesejukkan angin tanah tinggi.


Dah check in dan siap-siap bawak masuk beg dalam bilik, berehat-rehat dan bersantai-santai di bilik Ena. Ena bilik family suite. Jadi lagi luas dan sesuai untuk nak berkumpul.


 



permandangan First World Hotel dari balkoni.

Dah petang bawak budak-budak mandi swimming pool. Yup sejuk-sejuk pun mandi swimming pool. Budak-budakkan. Mesti nak nya mandi swimming pool bila tahu ada swimming pool.



Untuk makan malam, dinner buffet di hotel’s café. Semuanya sedap. Then  siap ada pertunjukkan robot-robot di pentas. Excited budak-budak tengok robot-robot tu menari.




 Pertunjukkan robot-robot sambil menikmati dinner buffet

Continue reading by click  Ad hoc Vacation To Grand Ion Delemen Hotel, Genting Highland: Part 2

Share this:

CONVERSATION

5 comments:

  1. wah seronoknya anak-anak bawak pergi jalan2 ke genting highlands.

    ReplyDelete
  2. selalunya yg last minit tu la yang jadi...
    klu plan-plan mesti payah nak jadi hehehe

    ReplyDelete
  3. wah..bestnya g bercuti..tambah2 dgn family...lagilah meriah..:)

    ReplyDelete
  4. I think this is an informative post and it is very beneficial and knowledgeable. Deskgram is one of the most popular social media platforms available today. Using Deskgram you can upload photos for the whole world to see, document their daily lives, work, and travels and search through thousands of photos uploaded by users on any number of subjects.

    ReplyDelete
  5. comelnya robot dia.. tak pernah tahu kewujudan hotel ini..

    ReplyDelete