Stress Punca Susu Sikit

Ibu-ibu yang sedang menyusu tidak boleh berada dalam keadaan tertekan. Jika rasa tertekan sedikit, pasti memberi kesan pada penghasilan susu.

Masalah ini baru sahaja terjadi pada diri saya. Sebelum ini, saya tidak mengalami masalah ini pun. Elok sahaja dapat mengepam dengan jayanya. Tetapi apabila mengalami masalah nipple crack dan dinasihatkan oleh doktor untuk rehatkan nipple untuk tempoh tertentu, terus susu merudum. Saya pula jenis terlampau memikirkan masalah ini. Lagilah memberi kesan pada penghasilan susu.



Apabila saya disyorkan untuk mengunakan Pump It, barulah nampak perubahan positif. Saya dapat tambah susu badan sehingga 30% berbanding sebelumnya.

Apa sebenarnya Pump It ini yang telah membantu merangsang susu badan saya dengan jayanya. Pump it adalah milkbooster yang hanya mengunakan teknik sapuan sahaja. Ya teknik sapuan sahaja kerana Pump It adalah essential oil. Sangat dapat memudahkan dan menjimatkan masa saya yang sedang mengusahakan merangsang susu badan.

Bagi mengatasi masalah susu merundum saya mengunakan dua jenis produk Pump It iaitu Relax Mama dan Milk Full. Meh saya terangkan cara mengunakan kedua-dua produk dan fungsinya sekali.



Relax Mama

Saya kan susah hati lagi dan asyik fikir sahaja yang saya mampu ke tidak memberikan susu badan yang mencukupi kepada saya. Tapi apabila saya sapu Relax Mama di belakang leher dan telinga saya pada setiap pagi dan petang, emosi saya kembali tenang. Yea Relax Mama membantu menenangkan emosi saya agar tidak lagi tertekan.

Milk Full

Milk Full lah yang paling penting kerana produk ini yang membantu merangsang penghasilan susu saya. Milk Up pula disapu di di sekeliling breast dua kali sehari. Tapi buat masa sekarang saya sapu setiap kali lepas breastfeeding dan setiap kali lepas pam. Ini supaya untuk mendapatkan kesan yang baik dengan cepat.

Apabila susu badan sudah betul-betul banyak dan payudara saya kerap bengkak nanti, barulah saya mengurangkan pengunaan ke dua kali sehari untuk mantain susu.

Walaupun saya kerap mengunakan Milk Full, tapi saya tak kerap kena beli Milk Full yang baru untuk top up stock tau. Sebabnya satu botol Milk Full boleh digunakan untuk tempoh yang lama. Setiap sapuan hanya perlu mengunakan satu hingga dua titik sahaja.

Saya dan Dak Zafirah gembira kerana sama-sama merasai keberkesanan Pump It

Saya terangkan lagi dengan ringkas kenapa saya sangat jatuh cinta dengan Pump It. Ini kerana pump it.

1. Tak perlu makan. Hanya melibatkan sapu pada luaran sahaja.

2. Tiada paraben, sintetik,sulfat dan wangian tiruan. Jadi selamat untuk saya dan juga untuk bayi saya.

3. Packaging produk Pump It tersangatkah user friendly sebabnya saiznya sangat kecil. Senang nak di bawa ke mana-mana terutamanya ketika travel atau balik kampung. Boleh  masukkan Pump It dalam beg tangan saya sahaja.

Keberkesanan Pump It bukan dirasai oleh saya sahaja malah pelanggan-pelangan lain juga. Trust me, sangat ramai berpuas hati dengan Pump It. Tak percaya? Boleh lihat sahajalah testimoni-testimoni dari nursing mothers di bawah.







Jadi jika berminat untuk mendapatkan Pump It seperti saya dan juga ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai pump it (maklumat syarikat, cara pembelian dan lain-lain) , boleh layari di www.pumpit.com.my

Share this:

CONVERSATION

11 comments:

  1. permisi min numpang share ya :)
    bosan tidak tahu mesti mengerjakan apa ^^
    daripada begong saja, ayo segera bergabung dengan kami di
    F*A*N*S*P*O*K*E*R cara bermainnya gampang kok hanya dengan minimal deposit 10.000
    ayo tunggu apa lagi buruan daftar di agen kami ^^

    ReplyDelete
  2. Menarik produk ni..1st baby saya stress teruk smpai susu bdn stop sepenuhnya pada minggu ke 10 ..

    ReplyDelete
  3. Ooo bkn jenis yg mkn punya. Bagus gak jenis gini..

    ReplyDelete
  4. Bagus senang guna & senang bawa kemana mana sebab botol kecil kan

    ReplyDelete
  5. baru tahu ada alternatif mudah ni untuk galakkan penghasilan susu ibu. nak suggets pada adik ipar nanti.

    ReplyDelete
  6. Bagusnya! Tak payah makan suplement, botol kecik senang bawak ke mana². Part stress susu susu jadi kurang tu setuju sgt! Mommy kena kawal emosi sebaiknya.

    ReplyDelete
  7. Boleh lah suggest pada mereka yang memerlukan.

    ReplyDelete
  8. Menariklah cara ni, nak guna pun senang. Nanti nak cuba jugaklah!

    ReplyDelete
  9. bagus ni x payah mkn supplement bagai

    ReplyDelete
  10. bagusnye..botol kecik takyah makan suplement bagai...

    baru akak tau ada alternatif mudah cmni, nti nak forward ke adik ipar la yg tgh preggy 6month skrg :D

    ReplyDelete