First Iftar Gathering At My Place



Sejak beli rumah, nie first time ramai berkumpul untuk berbuka puasa bersama-sama di Saujana. Sebenarnya tak rancang pun semuanya nak berbuka di Saujana. Plan asal, masing-masing iaitu Enal & Mel nak berbuka di rumah sendiri selepas gerak dari Taiping. Kitaorang semua dari Taiping & gerak balik pada masa yang sama. Tapi tak sempat pulak. Jadi semuanya singgah saujana untuk berbuka puasa. Dah alang-alang dah berkumpul, ajak Cu join sekali.



Mak dah bekalkan lauk & nasi untuk kitaorang. So, makan yang ini sahajalah. Just beli kuih-muih dan air sahajalah. Then, Cu pun ada masak beberapa jenis lauk seperi ikan bakar, & etc.

Dah ada dahlah pengalaman menjadi tuan rumah untuk iftar gathering di rumah sendiri walaupun yang masak sendiri setakat nasi sahaja. Ahaks. Yeala macam saya cakap tadilah, tak rancang pun nak iftar bersama-sama. Tapi bolehlah dijadikan satu stepping stone untuk jadi tuan rumah iftar gathering yang lebih proper selepas ini. Kalau boleh masak sendiri untuk semua makanan yang dihidangkan untuk tetamu. Tak ada beli. InsyaAllah akan buat bila dah betul-betul boleh memasak untuk portion banyak.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

10 comments:

  1. bestnya berbuka ramai2..:)

    ReplyDelete
  2. seronok kalau berbuka ramai2 ni, macam2 ragam!

    ReplyDelete
  3. Berbuka ramai2 mmg best kn..bru sekali je sempt kumpul ramai2 dgn adik beradik

    ReplyDelete
  4. Bestnya berbuka ramai-ramai macam nie. Meriah oiii!

    ReplyDelete
  5. menu apa pun yang best bila dapat berbuka ramai2 kan..

    ReplyDelete
  6. Seronoknya bila berbuka beramai-ramai.. =)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.. Memula masak nasi je.. Esok-esok lagi banyak menunya, kan sis..

    ReplyDelete