At last, I can attend ICP Workshop with My Labmate..

Sejak mula-mula Lina kerja di ALH, saya tak pernah dapat nak attend apa-apa yang organized by Perkin Elmer berdua dengan Lina. Tak saya kena pergi seorang, takpun Lina yang kena pergi seorang. Saya kalau attend training, saya lebih suka discuss apa-apa permasalahan ICP dengan seseorang dari application yang sama.  Orang yang terbaik of coursela yang kerja satu lab dengan saya iaitu Lina tapi tak pernah dapat. So far, semua ICP training yang saya attend, participant kebanyakkannya dari food, fishery, farmaceutical, chemical & etc. Semua dari field yang berbeza. Memang tak adala dari company yang application sama macam ALH iaitu recycling & metal recovery.
 
Workshop kali ni, akhirnya Mr. Pua membenarkan kami berdua attend workshop. Takut sangat Mr. Pua nak melepaskan kami berdua & lab tak beroperasi. Itupun pesan kalau ada sample urgent, kena on the spot balik lab buat testing. Begitu sekalikan.

Beberapa hari sebelum training, weighing machine dipinjam oleh BD selama empat hari. Memang tak boleh operate jugakla ICP. Mana boleh buat testing tanpa weighing machine. So, dapatla kami berdua attend training tanpa menerima panggilan kecemasan dari office.

Training ni di pejabat Perkin Elmer sendiri iaitu di Wisma Academy, PJ selama dua hari. 1st day is Sample Preparation Training while 2nd Training is Inorganic User Training. On first day training, berjumpa dengan Iza yang pernah attend training di PD haritu.



 Lina at Training Room

 Training material from Perkin Elmer

 Perkin Elmer Trainer & also our sifu, Catrina Ng

 Briefed about SPB, Sample Preparation Block

With Iza, who attend same training at PD last time

Hope lepas ni kita berdua dapat attend training sama-sama lagi

In future, hope Mr. Pua benarkan lagi kami berdua attend training bersama-sama. Bukan apa, senang nak discuss apa-apa. Lagipun dapat memberi kebaikan kepada ALH Lab & Company jugak.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

4 comments:

  1. Tahniah...anda terpilih....nanti bg detail ya utk urusan hadiah...

    ReplyDelete
  2. Eh, terkejut sekejap..First time menang GA setelah beberapa kali attempt.. TQ yea @Salina Johari

    ReplyDelete
  3. wahhh g training..iera pon da lame x pi training..wuaaa

    ReplyDelete
  4. Ni pun barula dapat attend setelah setahun lebih tak attend training @anak denesor

    ReplyDelete