KL Gangster 2

Saya & Mr. Abang plan nak tengok movie di GSC Setia City Mall. Tapi sekarang bukan musim summer so tak banyakla pilihan movies yang ada. Walaupun tak banyak pilihan,  still ada dua movie yang kami rasa paling best untuk ditonton iaitu Two Gun & KL Gangster 2. Mr Abang beritahu yang Two Gun maybe best sebab ada dua actor yang hebat iaitu Denzel Washington & Mark Wahlberg. Saya pulak suggest untuk menonton KL Gangster 2. Just nak support filem Malaysia & Mr. Abang agree dengan pilihan saya. Sebelum tengok movie, saya & Mr. Abang lunch di  Papparich.

 Mr. Abang tengah baca email kerja dengan seriusnya..


Saya pulak sibuk nak pilih mana satu nak makan..:)

Saya order Pappa Chicken Chop. This meal have Deep-fried chicken coated with bread crumps, served with fried rice, fried egg, sliced cucumber and tomato. Black pepper sauce agak sedap jugak. 

My meal

Mr. Abang pula order Pappa Nasi Lemak which comes with aromatic coconut milk infused streamed rice served with curry chicken, friend anchovies, fried peanuts, hard boiled egg, spicy squid sambal and cucumber slices.  Meal Mr. Abang paling mahal just sebab ada ayam & sotong. Taste: okla...
His meal

After lunch, it's movie time. 


My comment about this movie.
1. Babak-babak stunt agak hebat jugak walaupun kadang-kadang ternampak stunt yang tak logik. Contohnya ada babak bergaduh, kaki yang menendang tak kena pun pada badan tapi bunyi yang lebih. Satu lagi, kalau stunt melibatkan kereta,(maknanya kereta bakal hancurla), mesti guna kereta lama contohnya kereta proton wira. Hummer Car yang dipandu oleh Tailong (dilakonkan oleh Rosyam Nor) just langgar drum plastik jea walaupun ada aksi kejar-mengejar sebelum itu. Still belum berani lagila nak remukkan kereta mahal2. Tapi tak bolehla nak expect tinggi sangat.
2. Jalan cerita menarik jugak. Ada selitkan kasih sayang antara keluarga, brotherhood & etc. Tapi, banyak menonjolkan masalah moral orang-orang melayu. Eg: hutang dengan along, tak hormat orang tua, street gang, mencarut, dadah..etc.
3. Watak Zizan sangat best. Dia macam biasa mesti dengan lawak spastiknya. Kalau dalam movie hindustan, watak Zizan ni dipanggil Pak Tolol. Abah yang bagi title ni sebab dalam movie hindustan mesti ada watak yang bodoh-bodoh or gila-gila , yang tak ada kaitan sangat dengan jalan cerita.
4. Dialog dalam filem ni menggunakan bahasa 'gengster'.  Memang sesuai untuk filem ni tapi sometimes saya sampai tak faham apa yang watak dalam filem tersebut cakap. Kalau tak faham, terpaksa baca translate bahasa inggeris di bawahnya. Bukan nak cakap saya ni poya or what-so-ever tapi memang tak boleh nak pick up. 
4. Overall, saya boleh beri 3.5 bintang untuk filem KL Gangster 2.

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment